arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

لاریجانی قانون "کاهش رابطه با انگلیس" را به دولت ابلاغ کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس عصر امروز قانون "کاهش رابطه با رژیم سلطنتی انگلیس" را برای اجرا به رئیس جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز قانون کاهش روابط جمهوری اسلامی ایران با رژیم سلطنتی انگلیس را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.

طبق ماده یک قانون مدنی، رئیس جمهور موظف است پس از ابلاغ قوانین به وی از سوی رئیس مجلس، ظرف 5 روز از تاریخ ابلاغ، قانون را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی مواضع خصمانه رژیم سلطنتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و نیز اقدام اخیر این کشور در تحریم بانک مرکزی کشورمان و حمایت انگلیس از آشوبگران در جریان فتنه 88، طرح کاهش رابطه با رژیم سلطنتی بریتانیا را ارائه دادند که با رای قاطع وکلای ملت در جلسه علنی 29 آبان به تصویب رساندند که به موجب آن وزارت امور خارجه موظف شد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ظرف 2 هفته روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران با رژیم سلطنتی انگلیس را به سطح "کاردار" تنزل دهد.

برپایه این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی عصر امروز قانون کاهش روابط با رژیم سلطنتی انگلیس را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد که جمعی از دانشجویان کشورمان مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کرده و نسبت به مواضع خصمانه این کشور علیه ایران اعتراض کردند.
نظرات بینندگان