arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

رهبر: تصرف سفارت زنگ خطر به انگلیس بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام عجولانه شورای امنیت در محکومیت ایران در خصوص ورود دانشجویان به سفارت انگلیس گفت: اقدام دانشجویان زنگ خطری به انگلیس بود که بداند صبر ملت ایران حدی دارد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص اقدام دانشجویان بسیجی در ورود به سفارت انگلیس اظهار داشت: حرکتی که دانشجویان انجام دادند اقدامی شبیه تسخیر لانه جاسوسی بود با این تفاوت که نظام و مسئولان انتظامی نمی خواستند وقایع تا آنجا پیش برود که دانشجویان به سفارت ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: اما این اتفاقات زنگ خطری بود برای انگلیس که بدانند صبر ملت ایران و مسئولان ما حدی دارد، انگلیسی ها باید به خود بیایند.

رئیس مجمع روحانیون مجلس خاطر نشان کرد: ارتباط انگلیس با ایران به نفع آنها تمام می شود ما هم هیچ ضرری در کاهش یا قطع رابطه نمی بینیم، زیرا با دنیا ارتباطات قوی داریم و به گونه ای نیست که سرنوشت حکومتی از سوی انگلیس و آمریکا تعیین و یا تغییر داده شود.

رهبر، حضور دانشجویان در سفارت انگلیس را نشانه غیرت آنان نسبت به دخالت های بی مورد انگلیس در امور داخلی توصیف کرد و گفت: این اتفاقات در حالی رخ داد که نیروی انتظامی و مسئولان نظام صلاح ندیدند که دانشجویان بیش تر از آن پیش بروند و نیروی انتظامی به خوبی در این مورد عمل کرد و تلاش کرد آرامش را حفظ کند.

وی تصمیم مجلس برای کاهش رابطه با انگلیس را ارزشمند دانست و گفت: شورای امنیت هم که عجولانه جلسه تشکیل داد بداند تاثیر خود را در مجامع بین المللی کاسته است، شورای امنیت به سان امامزاده بی معجزه ای است که کاری برای کسی نکرده است و همه می دانند که این شورا به لابی صهیونیست وابسته است. این نوع سیاست ها برای ایران نخ نما شده است و ارزشی برای مردم ما ندارد.

رهبر خاطر نشان کر: ما ملت مستقلی هستیم که با منطق با دنیا حرف می زنیم و هر کسی بخواهد سر به سر ما بگذارد او را پشیمان خواهیم کرد.
نظرات بینندگان