arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰

اغلب آمريکايي ها مشکل کم خوابي دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحقیقات نشان می دهد بیش از یک سوم آمریکایی ها خواب کافی ندارند.

به گزارش انتخاب، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا با انتشار دو گزارش اعلام کرد اغلب آمریکایی ها عادت کرده اند در طول شب کمتر از هفت ساعت بخوابند که این مسئله موجب اختلال در تمرکز و افزایش خطر هنگام رانندگی می شود.

 این مرکز با تحقیق درباره هفتاد و پنج هزار آمریکایی در سال دو هزار و نه میلادی دریافت که اغلب آنها با مشکل کمبود خواب ، خر خر کردن و چرت زدن در روز و خواب آلودگی به هنگام رانندگی روبرو هستند.

سی و پنج درصد افراد مورد مطالعه در طول شب کمتر از هفت ساعت می خوابند ، چهل و هشت درصد خر خر می کنند ، سی و هشت درصد به طور ناخواسته در طول روز به خواب می روند و پنج درصد هنگام رانندگی چرت می زنند. شمار آمریکایی هایی که شب هنگام کمتر از هفت ساعت می خوابند از سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج تا دو هزار و چهار میلادی افزایش یافته است .

تمایل به استفاده از فن آوری های جدید و شب کاری از علل عمده کم خوابی در میان آنها به شمار می رود. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا تاکید کرد حدود چهل درصد افراد بیست و پنج تا پنجاه و چهار ساله در آمریکا کمتر از هفت ساعت می خوابند. این مرکز با تحقیق در دوازده ایالت آمریکا تصریح کرد بیست و هفت درصد ساکنان ایالت مینه سوتا و چهل و پنج درصد ساکنان هاوایی کمتر از هفت ساعت می خوابند. در واقع ساکنان هاوایی در بین ایالات مورد مطالعه بیشترین درصد کم خوابی را به خود اختصاص داده اند. بنیاد ملی خواب در آمریکا ، هفت تا نه ساعت خواب شبانه را برای بزرگسالان توصیه و اعلام کرد سلامت افرادی که کمتر یا بیشتر از این ساعات می خوابند ، در معرض خطر قرار می گیرد. بر اساس این تحقیقات ، بیش از پنجاه و شش درصد مردان آمریکایی هنگام خواب خر خر می کنند در حالیکه چهل درصد زنان آمریکایی چنین مشکلی دارند. افراد هجده تا بیست و چهار ساله و افراد بالای شصت و پنج سال بیشتر از سایر گروههای سنی در طول روز و به ویژه هنگام رانندگی به طور ناخواسته به خواب می روند. به گزارش پایگاه اینترنتی هلث نیوز دیلی ، وزارت حمل و نقل آمریکا با انتشار آماری اعلام کرد سالانه هزار و پانصد و پنجاه نفر بر اثر خواب آلودگی هنگام رانندگی کشته و چهل هزار نفر زخمی می شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
0
0
اونا خوابيدنشون برا وقتيكه ديگه نتونن بيدار بمونن وگرنه كي از اون دلخوشي ميگذره و ميره ميخوابه
نظرات بینندگان