arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

اپل به روز رسانی iOS 12.1.4  را برای رفع اشکال «فیس تایم گروهی» منتشر کرد

شرکت اپل یک به روز رسانی جدید را برای رفع اشکال فیس تایم گروهی منتشر کرد. این به روزرسانی با هدف پایان دادن به مشکل استراق سعمع در فیس تایم گروهی منتشر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اپل یک به روز رسانی جدید را برای رفع اشکال فیس تایم گروهی منتشر کرد. این به روزرسانی با هدف پایان دادن به مشکل استراق سعمع در فیس تایم گروهی منتشر شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل هفته گذشته، فیس تایم با یک مشکل جدی مواجه شد. اشکالی که باعث می شد کاربران آیفون حتی بدون برقراری تماس تصویری با یکدیگر،  امکان استراق سمع و شنیدن صدا را داشته باشند.این موضوع باعث شکایات متعددی از سوی کاربران شده است.

اپل برای رفع این مشکل ابتدا افزونه فیس تایم گروهی را غیرفعال کرد و سپس به همه کاربران وعده داد به زودی در یک به روزرسانی این مشکل را رفع می کند و البته به وعده خود نیز عمل کرد. اپل همچنین از کاربرانی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته و آسیب دیده اند عذرخواهی کرد و گفت که امنیت محصولات خود را "بسیار جدی" می گیرد.

اپل در کنار رفع مشکل فیس تایم گروهی یک مشکل دیگر را که در بخش تصاویر زنده در فیس تایم دیده می شد را حل کرده است.یک نماینده برای اپل در بیانیه ای گفت: "علاوه بر رسیدگی به اشکال گزارش شده، تیم ما یک ممیزی امنیتی کامل از سرویس فیس تایم انجام داد و به روز رسانی های بیشتری را برای برنامه فیس تایم و سرور خود با هدف بهبود امنیت انجام داد. این شامل برخی آسیب پذیری ها می شود که قبلا ناشناس  بود."

این اشکال یک اشتباه بزرگ برای شرکتی است که خود را در حفاظت از اطلاعات کاربران برجسته می داند. مدیر عامل شرکت اپل؛ تیم کوک بارها از قوانین حفظ حریم خصوصی حمایت کرده و شرکت هایی را که از داده ها برای ایجاد تبلیغات شخصی استفاده می کنند، مورد انتقاد قرار داده است.

 

 

نظرات بینندگان