arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

ترافیک سنگین در هراز و کندوان

هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم، بند کنار تا گزنک و سه راهی لاسم تا آب اسک سنگین است و در باقی مسیر تردد پرحجم و روان است. برای سومین روز متوالی جاده هراز و کندوان به عنوان محور های اصلی ارتباطی مازندران با پایتخت با ترافیک سنگین رو به رو است و تردد در آنها با کندی انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترافیک سنگین در هراز و کندوان

هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم، بند کنار تا گزنک و سه راهی لاسم تا آب اسک سنگین است و در باقی مسیر تردد پرحجم و روان است .

به گزارش ایرنا، برای سومین روز متوالی جاده هراز و کندوان به عنوان محور های اصلی ارتباطی مازندران با پایتخت با ترافیک سنگین رو به رو است و تردد در آنها با کندی انجام می شود.

همزمان با تعطیلات آخر هفته و پیش رو ( شهادت حضرت فاطمه (س) و 22 بهمن ماه) موج مسافران وارد جاده های مازندران شدند ، به طوری که امروز (جمعه) نیز برای سومین روز پیاپی شاهد ترافیک سنگین در 2 محور کندوان و هراز هستیم.

مسافرت مازندرانی ها به ییلاقات و استان های جنوبی همچون قم و مسافرت پایتخت نشینان به سمت مازندران بسیاری را برای 10 ساعت در جاده های مازندارن زمین گیر کرد.

فرمانده پلیس راه مازندران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم، بند کنار تا گزنک و سه راهی لاسم تا آب اسک سنگین است و در باقی مسیر تردد پرحجم و روان است .

علیرضا قدمی همچنین گفت: ترافیک محور کندوان نیز در محدوده بیلقان تا پل زنگوله پرحجم است که در برخی مناطق به صورت مقطعی ترافیک سنگین می شود.

وی با اشاره به اینکه این ترافیک حاصل بالا رفتن حجم تردد در ایام تعطیل است ، افزود: بخش زیادی از علت ترافیک تحمیلی به جاده های هراز و کندوان به دلیل 2 خطه بودن این جاده ها و فقدان کشش ترافیکی است.

فرمانده پلیس راه مازندران اظهار داشت: در محور فیروزکوه نیز ترافیک پر حجم و روان است و پیش بینی می شود تا ساعات دیگر با ترافیک سنگین مواجه شود.

به گفته قدمی، با توجه با اینکه برای روز جمعه در جاده های مواصلاتی مازندران اعمال محدودیت های ترافیکی به جز برای کامیون و خودروهای سنگین، اعلام نشد، اما با افزایش بارترافیکی ممکن است محدودیت های تردد مقطعی اعمال شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در روزهای گذشته بیشتر مسافران وارد مازندران شدند، پیش بینی کرد که از بعد از ظهر امروز بار ترافیکی کاهش یابد.

توصیه های پلیس برای امنیت بیشتر

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: به دلیل تعداد بالای تردد، رانندگان باید از رانندگی پر خطر خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ قدمی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد.

استان مازندران دارای 10 هزار و 400 کیلومتر مسیر جاده ای است که حدود سه هزار کیلومتر آن محور اصلی و مواصلاتی است.

حدود 110کیلومتر از مسیر جاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.
حدود نیمی از مسیر حدود 170 کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است .

نظرات بینندگان