arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

وزیر اطلاعات: دشمنان مات و مبهوت هستند

علوی وزیر اطلاعات گفت: امروز ایران اسلامی در دنیا از عظمت، قدرت و اقتدار برخوردار است و دشمنان در مقابل این اقتدار مات و مبهوت هستند.امروز ملل مسلمان و مردم مستضعف لبنان، سوریه، عراق، بحرین و دیگر نقاط جهان چشم به ایران دوخته اند چرا که تنها کشوری که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند ایران اسلامی به برکت وجود رهبری فرزانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر اطلاعات گفت: امروز ایران اسلامی در دنیا از عظمت، قدرت و اقتدار برخوردار است و دشمنان در مقابل این اقتدار مات و مبهوت هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز دوشنبه در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان قدس شهر بیرجند افزود: امروز ملل مسلمان و مردم مستضعف لبنان، سوریه، عراق، بحرین و دیگر نقاط جهان چشم به ایران دوخته اند چرا که تنها کشوری که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند ایران اسلامی به برکت وجود رهبری فرزانه است.

وی گفت: این چنین ایران اسلامی چهلمین سال پیروزی انقلاب را باشکوه‌تر برگزار کرد و یقینا با این حضور پرشور مردم، پیام خود را به دوستان و دشمنان سراسر دنیا خواهد رساند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور مردم جوانه‌های امید را در دل دوستان انقلاب شکوفا می‌کند افزود: این حضور دوستان را نسبت به تداوم انقلاب دلگرم می‌کند و گرد یاس بر چهره دشمنان و در راس آن‌ها ترامپ ذلیل خواهد پاشید.

وی ادامه داد: با داشتن نعمت مبارکی همچون ولایت، رهبری هوشمند، شجاع و مردمی مقاوم، صبور و همیشه حاضر در صحنه این انقلاب مسیر خود را دنبال خواهد کرد تا پرچم آن به دست صاحب اصلی سپرده شود.

علوی یکی از علت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را حضور مردم عنوان کرد و گفت: همواره حضور مردم در صحنه، توطئه‌های دشمن را در هم شکسته است.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب، امام بنیان مبارکی مانند سپاه پاسداران را بنا نهاد که به عنوان بازوی مردم و انقلاب توطئه‌ها را در هم می‌شکند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سپرده شدن انقلاب به دست مقام معظم رهبری پس از ۱۰ سال و اندی از پیروزی بیان کرد: ایشان نیز با همان فرهنگ فاطمی و قرآنی در این حدود ۳۰ سال میراث امام راحل را بر همان مسیر دنبال کردند.

** انقلاب اسلامی فرهنگ امامت را احیا کرد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران الگویی از مکتب فاطمی و ثمره اشک‌های دیدگان فاطمه زهرا (س) است چرا که انقلاب اسلامی فرهنگ امامت را به وسیله فرزند فاطمه احیا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: امام راحل در شرایطی دست خالی با ستم طاغوت به مبارزه برخاست که تنها بود و کسی باور نمی‌کرد در آن شرایط قیام یا مبارزه‌ای پاسخ بگیرد و به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در آن دوران نه شرایط داخلی آماده بود و نه شرایط خارجی گفت: در سال‌های ۴۱ و ۴۲ مرحوم آیت الله بروجردی به عنوان مرجع عام مردم از دنیا رفت و مرجعیت بین چند نفر تقسیم شد و شاه احساس کرد در عرصه مرجعیت کسی نیست که بتواند جلوی برنامه‌های ضد اسلام او را بگیرد و از همان آغاز مسئله اسلام و شرط مسلمان بودن را از انتخابات انجمن‌های ایالتی و ولایتی حذف کرد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در آن شرایط حوزه ها، دانشگاه‌ها و حتی بازار شرایط مبارزه را نداشتند افزود: در چنین شرایطی امام با فراخوان علما، دانشجویان و سران هیات‌های مذهبی اعلام کردند که اسلام و ایران در خطر است و نباید سکوت کرد لذا حوزه، دانشگاه و بازار وارد میدان شدند.

وی بیان کرد: امام می‌دانست که مبارزه با رژیم طاغوت هزینه دارد و بدون فرهنگ شهادت مبارزه به پیروزی نمی‌رسد، پس قبل از همه سینه خود را آماده سرنیزه‌ها کردند.

علوی گفت: امام این چنین فرهنگ شهادت را در جامعه دمیدند که نهایتا به حماسه ۱۵ خرداد انجامید و اصلا کسی باور نمی‌کرد یک انقلاب اینگونه فراگیر شود.

وی با بیان اینکه شرایط خارجی نیز طوری بود که آمریکا و شوروی از شاه طرفداری می‌کردند افزود: هر انقلابی در این شرایط می‌شد یا بند به آمریکا بود یا به شوروی، اما امام از همان اول فرمودند: ما نه با آمریکا کار داریم نه شوروی، بلکه ما بر پایه اسلام حرکت می‌کنیم.

وزیر اطلاعات مبارزه امام راحل را مستقل خواند و اظهار داشت: موضع امام طوری بود که آمریکا و شوروی در برابر ایشان قرار گیرد و هیچ کس پیش بینی نمی‌کرد چنین حرکتی با این تقابل به نتیجه برسد.

وی گفت: امام خمینی (ره) از همان ابتدا پشتوانه خارجی شاه را در هم شکستند و خطاب به رئیس جمهوری آمریکا فرمودند: «امروز در ایران رئیس جمهور آمریکا منفورترین چهره است.»

علوی گفت: در داخل ایران هم هیمنه شاه به خود او بود، زیرا تا قبل از انقلاب هر مبارزه‌ای صورت گرفته بود چه در مشروطیت یا ملی شدن صنعت نفت خطاب شاه نبود بلکه اطرافیان شاه بود؛ اما امام از همان اول هیمنه شاه را درهم شکست.

وی یادآور شد: در سال‌های ۵۶ و ۵۷ هم شرایطی بود که رژیم تمام قدرت‌های مخالف را درهم شکسته و گروه‌هایی درست کرده بود با نام مبارزه مسلحانه که همه را متلاشی و چهره‌های مبارز را تبعید کردند، اما کسی جرات سر و صدا کردن نداشت.

وزیر اطلاعات گفت: در این سال‌ها موسسه مطالعات استراتژیک آمریکا اعلام کرد ایران تبدیل به جزیره ثبات شده و ۲۵ سال حکومت ایران را هیچ چیزی تهدید نمی‌کند، اما در این شرایط امام دست به حرکت زدند.

وی قیام مردم قم، تبریز، یزد، اهواز و جهرم را در آن دوران یادآور شد و گفت: این قیام‌ها یکی بعد از دیگری شکل گرفت و رهبری هوشمندانه امام راحل نگذاشتند شعله انقلاب فرو بخوابد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با تاکید بر اینکه امام حرکت ویژه‌ای که ریشه در قرآن داشت را دنبال می‌کرد افزود: پیروزی بدون سرمایه گذاری میسر نمی‌شود و امام در مکتب قرآن این درس را آموخته بود.

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا گفت: سایر انقلاب‌ها معمولا یا فاز سیاسی داشت یا نظامی، اما امام خمینی (ره) در حرکت انقلاب روی چیزی به نام فاز نظامی حساب باز نکرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امام راحل نیرو‌های مسلح را جزئی از مردم می‌دانستند و می‌گفتند «ارتش با ما است، مال کشور و مردم است»؛ لذا با همان ادبیاتی که با علما صحبت می‌کرد با سران ارتش نیز سخن گفت و خواست که به داد ایران برسند.

وی گفت: سخن امام با ارتش ادبیات خانوادگی پدر با فرزند بود، چون نمی‌خواست مردم رودروی نیرو‌های مسلح قرار گیرند.

علوی، سوار شدن امام راحل بر بالگرد تحت فرماندهی نیرویی که توسط شاه در ارتش منصوب شده بود را اعتماد ایشان به نیرو‌های مسلح دانست و افزود: پیوند امام با مردم و از مردم دانستن نیرو‌های مسلح، ایشان را به پیروزی رساند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیرجند مرکز خراسان جنوبی با حضور وزیر اطلاعات، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، مسئولان و قشر‌های مختلف مردم از ساعت ۹ امروز (دوشنبه) آغاز شد.

این راهپیمایی همزمان با سراسر کشور و استان مرزی خراسان جنوبی در بیرجند از میدان شهدا در مسیر خیابان شهدا، میدان ابوذر، خیابان ارتش، خیابان پاسداران تا میدان قدس ادامه یافت و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پایان مراسم ۲۲ بهمن امسال سخنرانی کرد.

برچسب ها: وزیر اطلاعات
نظرات بینندگان