arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

پمپئو: عصر کمونیست پایان یافته است

وقتی به اوکراین نگاه می کنید دلیل این نیاز را متوجه خواهید شد، ما نباید اجازه دهیم پوتین بین دوستان مختلف در ناتو شکاف ایجاد کند. روسیه هرگز دوست آزادی کشورهای کوچکتر نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه عصر کمونیست پایان یافته است، گفت: چین و روسیه در دفاع از آزادی با آمریکا همراه نیستند.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود افزود: همکاری های خود با مجارستان در دفاع از آزادی را ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: من خوشحالم که به یک همکاری دفاعی رسیده ایم. ما تعهد مجارستان به حضور در افغانستان را قدر می نهیم که همراه با ناتو به امنیت افغانستان کمک می کند.

وی با بیان اینکه دفاع قوی سرآغاز یک پیوند مستحکم در اروپای شرقی است، گفت: از اینکه می خواهید تدارکات دفاعی جدیدی را از آمریکا بخرید، استقبال می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: وقتی به اوکراین نگاه می کنید دلیل این نیاز را متوجه خواهید شد، ما نباید اجازه دهیم پوتین بین دوستان مختلف در ناتو شکاف ایجاد کند. روسیه هرگز دوست آزادی کشورهای کوچکتر نخواهد بود.

پمپئو با اشاره به خطر چین در مجارستان ادامه داد: در این رابطه با مقامات مجارستان صحبت کردیم و از تجربه آسیا پاسفیک استفاده می کنیم. چین و روسیه در پیگیری آزادی با ما همراه نیستند.

وی اظهار کرد: آمریکا و مجارستان همیشه در راستای آزادی بوده اند و به همین خاطر از اینکه در دوره رئیس جمهوری ترامپ وارد تعامل با مجارستان شده ایم بسیار خوشحالم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به طرح های تازه برای تقویت حضور آمریکا در اروپای مرکزی اضافه کرد: تعاملات خود را افزایش می دهیم و برنامه هایی برای تعامل و دیدار مقامات خواهیم داشت. تبادل دانشجو بین دو کشور را افزایش می دهیم و برای مبارزه با فساد در مجارستان همکاری می کنیم.

پمپئو تصریح کرد: در مدت زیادی، آمریکا غایب بزرگ در اروپای مرکزی بوده است، این پذیرفتنی نیست. رقیبان ما این خلا را پر کرده اند. بار دیگر تاکید می کنیم که از طریق یک دیپلماسی قوی برای نفوذ مثبت در منطقه رقابت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید صادقانه درباره مسایل مورد اختلاف صحبت کنیم، گفت: می توانیم از دیپلماسی و پیوندهای فرهنگی خود در این زمینه بهره گرفت. مجارستان متعهد شد که اروپا را آزاد نگه دارد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مقامات مجارستان درباره تهدیدهای موجود در جهان با شما موافق هستند، گفت: من با آقای اوربان ملاقات خواهم کرد و در این باره صحبت می کنم.

پمپئو افزود: آمریکا پیش از این غایب بود؛ وقتی در اینجا نباشیم دیگران این خلاء را پر می کنند. غیبت به نفع منافع آمریکا نخواهد بود و در دولت ترامپ برداشت تازه ای داریم. از منطقه اروپای مرکزی در دو سال گذشته چهار بار بازدید داشتیم در حالی که در دولت های پیشین تقریبا صفر بوده است.

وی تاکید کرد: مباحث مطرح شده را در هفته ها و ماه های آینده پیگیری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا درباره امنیت انرژی اروپا گفت: این یک مساله امنیت ملی است که اروپایی ها نباید متکی به روسیه باشند و باید تنوع منابع انرژی وجود داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به اروپای مرکزی قرار است در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در نشست ورشو پایتخت لهستان با موضوع امنیت خارومیانه حضور یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان