arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

نماینده مسلمان آمریکایی از اظهارات «یهودستیز» خود عذرخواهی کرد: نیت من توهین به یهودی‌ها نبود

"ایلهان عمر" یکی از دو زن مسلمان در کنگره آمریکا بعد از مواجهه با موجی از انتقادات و متهم شدن به یهودی ستیزی، عذرخواهی کرد. وی گفت: قصد و نیت من هرگز توهین به یهودی‌های آمریکایی نبود. یهودی ستیزی واقعیتی است و من از همکارانی که به من تاریخ دردناک یهودی ستیزی را توضیح دادند، متشکرم. ما باید همواره یک گام به عقب برداشته و به انتقادها فکر کنیم. همانگونه که من انتظار داشتم زمانیکه از سوی دیگران به خاطر هویتم مورد حمله قرار می‌گرفتم، مردم نیز حرفهای مرا می‌شنیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"ایلهان عمر" یکی از دو زن مسلمان در کنگره آمریکا بعد از مواجهه با موجی از انتقادات و متهم شدن به یهودی ستیزی، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چندی قبل ایلهان عمر، قانونگذار مسلمان آمریکا اعلام کرد که حمایت آمریکا از اسرائیل به خاطر پول‌های دریافتی از لابی طرفدار اسرائیل است.

پس از این اظهارات این نماینده مینه‌سوتا با موجی از انتقادات مواجه شد. زمانیکه یکی از کاربران در فضای مجازی از عمر پرسید چه کسی به سیاستمداران آمریکایی برای حمایت از اسرائیل پول می‌دهد، وی پاسخ داد: آیپک.

پس از افزایش واکنش‌ها علیه عمر، این پناهجوی پیشین سومالی تبار، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عمر خواست که بلافاصله عذرخواهی کند. هم چنین برخی از همکاران دموکرات و جمهوری خواه به خاطر ادبیاتش به او حملات لفظی کردند.

عمر با قبول درخواست پلوسی، سریعاً یک بیانیه صادر کرد.

وی گفت: قصد و نیت من هرگز توهین به یهودی‌های آمریکایی نبود. یهودی ستیزی واقعیتی است و من از همکارانی که به من تاریخ دردناک یهودی ستیزی را توضیح دادند، متشکرم. ما باید همواره یک گام به عقب برداشته و به انتقادها فکر کنیم. همانگونه که من انتظار داشتم زمانیکه از سوی دیگران به خاطر هویتم مورد حمله قرار می‌گرفتم، مردم نیز حرفهای مرا می‌شنیدند.

عمر اعلام کرد: بر همین اساس من آشکارا عذرخواهی می‌کنم.

هم چنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در جمع خبرنگاران با انتقاد از اظهارات این قانونگذار گفت: من فکر نمی‌کنم که عذرخواهی او کافی باشد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم، آن بیانیه افتضاح بود.

او در پاسخ به سوالی که به نظر شما او باید چه کار انجام دهد، گفت: او می‌داند که چه باید بگوید.

هنوز دفتر عمر به اظهارات اخیر ترامپ واکنش نشان نداده است.

نظرات بینندگان