arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

هک اطلاعات کاربران وبسایت «500px» / بیش از 10 هزار کاربر در معرض خطر قرار دارند

سایت اشتراک گذاری عکس 500px می گوید که در سال 2018 هک شده است. این اتفاق باعث شده تعداد زیادی از نام های کاربری و رمزهای عبور کاربران سرقت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت اشتراک گذاری عکس 500px می گوید که در سال 2018 هک شده است. این اتفاق باعث شده تعداد زیادی از نام های کاربری و رمزهای عبور کاربران سرقت شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سرویس به اشتراک گذاری عکس «500px » اعلام کرده که یک نقص امنیتی در سیستم عامل خود کشف کرده است که اطلاعات شخصی را در مورد تمام کاربران نشت می داده است.

این هک که در ماه جولای 2018  کشف شده که نشان می دهد، نام و نام خواندگی کاربران، آدرس ایمیل و رمزهای عبور آنان به یغما رفته است.

اطلاعات کاربری مانند نام و نام خانوادگی کاربران، نامهای کاربری 500px، آدرسهای ایمیل و رمزهای عبور هشدار داده شد. این سایت به کاربران در قالب یک پست وبلاگی هشدار داده و نوشته است:"اگر شما کاربر 500px  تا پیش از 5 ژوئیه 2018 بودید، احتمالا تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اید. مهندسان ما به طور دقیق روی پلتفرم ما نظارت دارند و ما هیچ مدرکی مبنی بر این که این هک باعث مشکل برای فرد یا گروه خاصی شده باشد نداریم."

ظاهرا این هک طی 2 هفته ای رخ داده است که این سرویس در حال به روزرسانی سیستم های خود بوده است. این سرویس، یکی از صدها سرویس آنلاین عکس جهان است که در چارچوبی آزادانه به مردم کمک می کند عکسهای خود را به اشتراک بگذارند.

احتمال می رود تعداد افرادی که تحت تاثیر این هک واقع شده اند بیش از 10 میلیون نفر باشد چرا که تنها طی سال گذشته، 13 میلیون کاربر در این سرویس ثبت نام کرده اند.

اگر شما هم از کاربران این وبسایت بوده اید هر چه سریعتر برای تغییر رمز عبور خود اقدام کنید.

 

 

 

نظرات بینندگان