arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

پیکاسو دوباره متولد می شود؟ / آشنایی با روبات هنرمند

این روزها هوش مصنوعی در هر حوزه ای حضور دارد و به نظر می رسد این بار نوبت به هنر و نقاشی رسیده که شاهد حضور روبات هنرمند باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها هوش مصنوعی در هر حوزه ای حضور دارد و به نظر می رسد این بار نوبت به هنر و نقاشی رسیده که شاهد حضور روبات هنرمند باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روبات موسوم به "Ai-Da" یک روبات بسیار جذاب و کاربردی است که قرار است به زودی آثاری شگفت انگیز خلق کند.

پیش از این نیز شاهد حضور هوش مصنوعی در طراحی و نقاشی و حتی شاهد کپی کردن روبات ها از مجموعه ای از آثار هنری نیز بوده ایم.اما پرسش این است که  آیا روبات ها خلاق هستند؟ آئیدان میلر، مالک گالری بریتانیا امیدوار است تا پاسخی برای این سوال بیابد.

این گالری بریتانیایی در حال طراحی روبات هوشمند Ai-Da است که با هدف طراحی زیباترین آثار هنری ایجاد می شود. Ai-Da را به یاد آدا لاولیس نام گذاری کرده اند. وی را نخستین برنامه‌نویس کامپیوتری می‌دانند. میلر، می گوید: ما امیدواریم که با کمک تکنولوژی نقاشی هایی شگفت انگیز طراحی کنیم.:

وی ادامه داد: " ما در حال حاضر روی عملکرد روبات مذکور و توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان تمرکز کرده ایم. ما دوست داریم روبات نقاش ما بتواند باا مردمی از سراسر جهان تعامل کند."

پیکاسو دوباره متولد می شود؟ / آشنایی با روبات هنرمند

دوربین قرار گرفته در سر این روبات، ویژگی های انسانی را به سرعت تشخیص می دهد، سپس با برقراری تماس چشمی و دنبال کردن شما در اطراف اتاق، به شما واکنش نشان می دهد. نکته جالب تر این است که این روبات حتی قادر به چشمک زدن است.

بخش مهم تر این روبات را می تواند رابطه کامل دست و چشم روبات دانست. درواقع این روبات می تواند به راحتی بین دست و چشم خود ارتباط برقرار کرده و طراحی کند. سازندگان Ai-Da می گویند بدن این روبات قابلیت انجام حرکات ظریف و واکنش های فوری را داراست.

مارکوس هولد، طراح و تولید کننده این روبات می گوید این روبات ترکیبی از قوی ترین سیستم های هوش مصنوعی است که تقلید و خلاقیت را با یکدیگر درآمیخته است.

سازندگان Ai-Da از ویژگی های ظاهری جالبی نیز برای این روبات استفاده کرده اند.برای مثال پوست سیلیکونی، دندان های چاپی 3D و لثه های زیبا و مرتب. برای ایجاد ظاهرنزدیک به ظاهر طبیعی، تیم مکانیک نرم افزار و الکترونیک این روبات از سیستم هایی برای  تولید چهره واقعی با حرکات عمیق استفاده کرده اند.

 زمان ارائه و رونمایی اصلی از روباتAi-Da در ماه مه در دانشگاه آکسفورد نمایشگاه  خواهد بود.

 

 

نظرات بینندگان