arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

تشکیل کمیته فرعی برای بررسی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره)

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به این که تا ۱۰ روز آینده یک کمیته فرعی با حضور صاحبان سرمایه و محققان محیط زیست کشور برای بررسی کانون‌های ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) تشکیل می‌شود، گفت: اگر صاحبان صنایع همکاری کند می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا تابستان سال آینده بوی نامطبوع در مسیر این فرودگاه رفع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

استاندار تهران با اشاره به این که تا ۱۰ روز آینده یک کمیته فرعی با حضور صاحبان سرمایه و محققان محیط زیست کشور برای بررسی کانون‌های ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) تشکیل می‌شود، گفت: اگر صاحبان صنایع همکاری کند می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا تابستان سال آینده بوی نامطبوع در مسیر این فرودگاه رفع شود.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه برای رفع مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره) مشکل اعتباری نداریم. دغدغه ما در حال حاضر این است که با رفع آلایندگی کانون‌های تولید بو، بوی نامطبوع این مسیر تا چه اندازه کاهش پیدا می‌کند. همچنین مشاورانی که صاحبان‬ این کانون‌ها انتخاب کرده‌اند‏ با چه اقدامات و روش‌هایی می‌خواهند بوی نامطبوع مسیر این فرودگاه بین‌المللی را کاهش دهند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های محیط زیست ۲۸ کانون ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) شناسایی شده است، تصریح کرد: این کانون‌ها عبارتند از صنایع آلاینده مانند گاوداری‌ها، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و فاضلاب شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم، واوان و پسماندهای آراد کوه.

بندپی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات به صنایعی که برای بهسازی و رفع آلایندگی اقداماتی انجام داده‌اند، مشکلی وجود ندارد، گفت: تا ۱۰ روز آینده کمیته فرعی متشکل از صاحبان صنایع و محققان محیط زیست کشور تشکیل می‌شود تا مطالعات بیشتری درباره این کانون‌ها و چگونگی رفع مشکل محیط زیستی این کانون‌های آلاینده را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم، واوان و بهارستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون بخشی از این سیستم تصفیه‌خانه راه اندازی شده است.

استاندار تهران در پایان تاکید کرد: اگر صاحبان صنایع عزم و اراده جدی برای رفع بوی نامطبوع داشته باشند می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که تا تابستان سال آینده بوی نامطبوعی در مسیر فرودگاه امام (ره) رفع شود.

نظرات بینندگان