arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

توضیحات معاونت ارتباطات شورای شهر تهران درباره یک خبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران نوشت: در پی انتشار خبری مبنی برخورد سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با فردی در محل جلسات صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت ارتباطات شورا برخود لازم می‌داند جهت احترام به افکار عمومی و اذهان شهروندان محترم تهران، مواردی را توضیح دهد:

1- تمامی ارکان شورای اسلامی شهر تهران به خصوص اعضای منتخب مردم و معاونت ارتباطات شورا تلاش خود را همواره بر احترام به خبرنگاران گرامی و کمک به شفافیت و انتشار دقیق اخبار شهری به عمل آورده است.

2- خبرنگاران جهت ورود به ساختمان شورا نیازمند ارائه معرفی نامه معتبر از رسانه متبوع خود هستند که پس از بررسی و تایید، شرایط ورودشان به شورا مهیا می‏شود و هیچ گونه امکانی برای ورود خبرنگاران بدون هماهنگی وجود ندارد.

3- فردی که ادعای خبرنگاری دارد تا این لحظه هیچ گونه معرفی نامه و سندی، دال بر خبرنگاری به شورا ارائه نکرده است و اساسا "روزنامه ای" با نام سرمایه گذاری که ایشان در برگه ادعا کرده خبرنگار آن است در هیچ یک از نهادهای مرتبط ثبت نشده و وجود خارجی ندارد.

4- قالب تهیه گزارش و صورتجلسه در شورا با متن برگه منتشر شده متفاوت است و در هیچ یک از موارد که نیاز به تهیه گزارش باشد، نماینده حراست در زیر برگه صورتجلسه اثر انگشت نمی‏زند. ضمن اینکه متن مذکور بر روی برگه یادداشت داخلی نوشته شده که هیچگاه سندی رسمی در برگه یادداشت داخلی ثبت و نگهداری نمی‏شود.

5- به اذعان افراد حاضر در صحن، فرد مذکور با جناب آقای علی اعطا هیچ گونه مصاحبه ای نداشته است؛ بنابراین ادعای حقبول نداشتن مصاحبه، از پایه بی اساس است.

6- علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پی انتشار مطالب مورد نظر سعی کرد تا با سعه صدر و بررسی دقیق علت ایجاد این گونه فضاسازی را دریابد و با ارسال نامه ای به حراست شورا خواست تا نسبت به صحت برگه منتشر شده و مطالب مندرج در آن توضیحاتی را دریافت کند که تصویر نامه به پیوست ارائه شده است.

7- از حراست شورا خواسته شده تا چگونگی هماهنگی ورود به صحن شورا و هویت فرد مورد نظر بررسی شود که نتایج جامع و کامل ان پس از بررسی به همشهریان گرامی ارائه می‏شود.

در پایان لازم می‌دانیم تا تاکید کنیم حفظ احترام همه شهروندان گرامی و خصوصا خبرنگاران که راوی و ناظر فعالیت ها و چشم بیدار جامعه هستند برای اعضا و ارکان شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یک اصل غیرقابل تغییر پذیرفته شده است و بر همه رعایت این اصل لازم و واجب است.

 

***متن نامه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به حراست شورا

 

بسمه تعالی

 

جناب آقای محمدشفیع جلالوند

 

رئیس محترم حراست شورای اسلامی شهر تهران

 

با سلام و احترام؛

 

در روزهاي گذشته در شبكه هاي اجتماعي، تصوير متن دستنويسي بر روي برگه هاي يادداشت داخلي شورا منتشر شده است، كه شرحي از حضور فردي به عنوان فعال رسانه اي در صحن شورا، مصاحبه وي با اينجانب و برخورد اداره حراست شورا با او را روايت مي كند.

در ذيل اين يادداشت، امضا و اثر انگشت آقاي مجيد كرامتي (از كارمندان اداره حراست شورا) و همچنين امضا و اثر انگشت ديگري به نام فرد مذكور در متن دستنويس، درج شده است.

با توجه به طرح ادعاهايي نسبت به اينجانب -چنانكه در ادامه توضيح خواهم داد - محتواي اين يادداشت باعث ايجاد سوالات و ابهاماتي در مورد اينجانب شده است و بعضاً، به شبكه هاي اجتماعي معاند و ضد انقلاب خارج از كشور راه يافته است.

 

و اما شرح ماوقع؛

يك - در هفته اول دي ماه، در بازديدي كه از منطقه داشتم، شهردار محترم منطقه 19 گزارشي شفاهي مبني بر سوءرفتار و سوءاستفاده شخص مذكور با عناوين ساختگي به اينجانب ارائه كردند. گفته شد اين شخص با اين عناوين ساختگي، با برخي كسبه وارد گفتگو شده است و داراي پرونده هاي متعدد است. اين شخص در زمان حضور اينجانب در محل شهرداري و بازديد، در ميان حاضرين حضور داشت.

بررسي هاي غيررسمي ديگر در رابطه با اين شخص، حاكي از سوابق درگيري هاي فيزيكي و مسائل ديگري در رابطه با ايشان بوده است؛ كه احتمالاً جنابعالي از آن مطلعيد.

دو- خبرنگاران گرانقدري كه در صحن شورا حضور پيدا مي كنند، براي همه اهالي شورا شناخته شده هستند. اينكه چه كساني هستند و از كدام رسانه ها مي آيند، با هماهنگي معاونت ارتباطات شورا صورت مي پذيرد.

در تاريخ مذكور، پس از پايان مصاحبه اينجانب با يكي از شبكه هاي تلويزيوني، فرد نامبرده در يادداشت مذكور -كه به صحن وارد شده بود - درخواست مصاحبه كرد. پرسيدم خبرنگار كدام رسانه هستيد؟ در پاسخ، به يك كانال تلگرامي اشاره كرد. پاسخ دادم به عنوان سخنگوي شورا، با كانالها مصاحبه نمي كنم و صرفاً با رسانه هاي رسمي گفتگو مي كنم و به راه افتادم. در همان حال، اين فرد با صداي بلند و ادبيات اهانت آميز، سخناني گفت كه بازگو كردن آن ضرورتي ندارد. البته، نه بازگشتم و نه پاسخي دادم. اساساً گفت و گو و مصاحبه اي انجام نشد.

در يادداشتي كه در ذيل آن، امضاي يكي كاركنان حراست به چشم مي خورد، آمده است: «جناب آقاي علي اعطا پس از پايان مصاحبه اعلام داشتند كه اين مصاحبه را قبول ندارند.»

اين سخن كذب محض است. اينجانب، نه در آن روز و نه در روز ديگري، مصاحبه اي با فرد نامبرده نداشته ام.

 

اساساً مصاحبه اي انجام نشده است، چه برسد به اينكه آن را قبول داشته باشم يا قبول نداشته باشم! مابقي ادعا، تكليفش روشن است.

سه - با توجه به گزارش هايي از سوابق اين فرد و حضور ايشان در قامت خبرنگار در صحن شورا، موضوع را به همكاران معاونت ارتباطات و امور بين الملل شورا و همچنين اداره حراست شورا شفاهاً منتقل كردم و خواهان بررسي نحوه ورود ايشان و مراقبت نسبت به هرگونه سوءاستفاده و مشكل آفريني احتمالي شدم.

 

جناب آقاي جلالوند

چنانكه مستحضريد؛ آنچه بر روي كاغذ يادداشت داخلي شورا منتشر گرديده است، متني است كه ابهامات متعددي به لحاظ شكلي و محتوايي نسبت به آن مطرح است. مهمترين آن، ادعاي خلاف واقع و البته مضحكي است، با مضمون «انجام مصاحبه از سوي اينجانب و قبول نداشتن مصاحبه، بعد از پايان مصاحبه!»

شگفت آور اينكه، اين متن از سوي يكي از كاركنان اداره حراست، كه گويا جهت انجام امور اداري، در اداره حراست شورا اشتغال دارند، نوشته شده است. ايشان به امضاي نامه بسنده نكرده اند، و اثر انگشت هم زده اند! و باز شگفت آور اينكه، ايشان مدعي است اين گزارش خلاف واقع به عنوان «تعهد از نامبرده بابت سر و صدا و بي احترامي و اهانت در صحن» تنظيم شده است.

نكته بسيار قابل تأمل اينكه، روز گذشته فايل صوتي از گفت و گوي آقاي كرامتي (كارمند اداره حراست) و فرد نامبرده در شبكه هاي اجتماعي منتشر گرديده است. در اين فايل صوتي، فارغ از اينكه فضايي تصنعي به آن حاكم است، آقاي كرامتي به ايشان مي گويد: «مي خواهم دست و پاي شما را ببوسم بابت اينكه از شكايتت صرف نظر كردي و يك بچه 8 ساله ... را پدرش را حفظ كردي.»

آيا انصراف از شكايت توسط فرد نامبرده، ارتباطي با اين گزارش خلاف واقع دارد؟

شايسته است مقرر فرماييد در رابطه با اين موضوع كه؛

اولاً باعث ايجاد ابهامات فراوان نسبت به اينجانب گرديده است، ثانياً برخي افراد بدون توجه به ابهامات شكلي و محتوايي نسبت به بازنشر آن در سطح وسيع اقدام نموده اند و اين امر موجب برخي سوء برداشت ها و قضاوت هاي نادرست نسبت به اينجانب شده است و ثالثاً مورد سوءاستفاده در شبكه هاي اجتماعي معاند و ضدانقلاب واقع گرديده است، ضمن بررسي دقيق در اسرع وقت، توضيح روشني ارائه گردد.

 

علی اعطا عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

توضیحات معاونت ارتباطات شورای شهر تهران درباره یک خبر سازی

توضیحات معاونت ارتباطات شورای شهر تهران درباره یک خبر سازی

نظرات بینندگان