arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰

"اف بي آي" از گروه هاي مذهبي جاسوسي کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه آمریکایی دفاع از حقوق مدنی پنجشنبه اعلام کرد پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در چارچوب دیدارهایی که در اصل به بهبود روابط با جوامع مختلف اختصاص داشته، از گروه های مذهبی از جمله برخی گروه های مسلمان جاسوسی کرده و اطلاعاتی در باره اعضای این گروه ها جمع آوری کرده است.

به گزارش انتخاب، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در گزارشی که بر مبنای اسناد به دست آمده در چارچوب قانون مربوط به آزادی اطلاع رسانی تهیه شده است خاطر نشان می کند: اف بی آی از حقوق خود پا را فراتر گذاشته و از اعتماد گروه هایی که با این دیدارها موافقت کرده بودند، سوء استفاده کرده است .

در این گزارش آمده است: اف بی آی به طور غیر قانونی از برنامه های تماس جوامع برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات در مورد اعضای این گروه ها با اهداف جاسوسی استفاده کرده است . اما اف بی آی ضمن رد این اتهامات اعلام کرد اطلاعات جمع آوری شده برای اهداف عملیاتی مورد استفاده قرار نگرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در گزارش خود به یادداشت هایی اشاره می کند که توسط مأموران اف بی آی نوشته شده است که در یک مراسم افطاری ماه رمضان در سان فرانسیسکو حضور داشتند.

این مراسم یکی از برنامه هایی بود که با همکاری یک مسجد در فاصله دو هزار و هفت و دو هزار و هشت در سان فرانسیسکو برگزار می شد. در سال دو هزار و هشت، مأموران اف بی آی در یادداشت های خود چگونگی ارتباط برقرار کردن با این افراد، عقاید و سازمان های آنها را تشریح می کنند.
نظرات بینندگان