arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

ترامپ: سنا صدها نفر از گزینه‌های معرفی شده برای مناصب دولتی را معطل گذاشته است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا تقاضا کرد سناتورهای آمریکایی را تا زمان دادن رأی تایید به مجموعه‌ای از گزینه‌های معرفی شده برای مناصب مختلف، در واشنگتن دی سی نگهدارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا تقاضا کرد سناتورهای آمریکایی را تا زمان دادن رأی تایید به مجموعه‌ای از گزینه‌های معرفی شده برای مناصب مختلف، در واشنگتن دی سی نگهدارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ در این صحبت‌هایش دموکرات‌ها را از بابت معطل کردن صدها فرد "بسیار شایسته‌ای" که خواهان وارد شدن به جمع نیروهای دولت هستند، مقصر دانست.

ترامپ در این توئیت نوشت، تاکنون چنین سوءاستفاده‌ای در تاریخ کشور ما سابقه نداشته است. میچ مک‌کانل نباید اجازه دهد نمایندگان سنا تا زمانی که همه این گزینه‌ها تأیید شوند به خانه بروند. ما به سفرا و همه مقام‌های دیگرمان همین الان نیاز داریم.

دفتر میچ مک‌کانل با این حال به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره این صحبت پاسخ نداد.

سنای آمریکا تا یک هفته جلسه‌ای تشکیل نخواهد داد.

دونالد ترامپ پیشتر همچنین دموکرات‌های سنا را از بابت ناتوانی این مجلس در تأیید سریع گزینه‌هایش برای مناصب مختلف مورد انتقاد قرار داده بود. هر چند که سناتورهای این حزب به ترامپ گوشزد کردند که مناصب مربوط به سفرای آمریکا در کشورهای دیگر برای تأیید صرفاً نیازمند یک اکثریت ساده هستند و با توجه به وجود اکثریت جمهوری‌خواه در سنا نیاز چندانی به آرای دموکرات‌ها به تأیید گزینه‌های مربوط به سفیران نیست.

همچنین دموکرات‌ها در عین حال به ترامپ گفتند که خود او نیز تا مدت زیادی که از ریاست جمهوری‌اش گذشته هنوز گزینه‌های مربوط به تعدادی از سفرای آمریکا و مناصب دیگر را معرفی نکرده است. ماه گذشته میلادی جمهوری خواهان سنا برای تسریع روند بررسی کاندیداهای تعیین شده از سوی رئیس جمهور اقدام کردند.

کمیته موسوم به کمیته قوانین و مدیریت سنا با ۱۰ رأی موافق به ۹ رأی مخالف که کاملاً بر مبنای گرایشات حزبی داده شدند قطعنامه‌ای تصویب کرد که حجم زمان لازم برای بحث و مناظره بر سر صدها نفر از گزینه‌های مناصب دولتی را کاهش داد. کاندیداهای معرفی شده در صورتیکه ثابت شود از اکثریت لازم برای شکست دادن هر گونه اطاله رسیدگی و تأیید نهایی برخوردار هستند می‌بایست موضوع ۳۰ ساعت بحث و مناظره اضافی قرار بگیرد.

قطعنامه مذکور این زمان ۳۰ ساعته را به تنها دو ساعت برای صدها تن از گزینه‌های ترامپ برای مناصب اجرایی و همه قضات دادگاه‌های منطقه‌ای کاهش داده است.

نظرات بینندگان