arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰

انتقاد آيت الله‌ نوري همداني از امتيازدهي به قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آيت‌الله نوري همداني گفت: به تازگي مسئولان کشور به قطر امتيازاتي داده‌اند که بر خلاف اهداف انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام راحل است.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد در جمع مسئولان و اعضاي بسيج وزارت کشور با اشاره به مطلبي که روزنامه کيهان در سرمقاله اخير خود مبني بر امتيازات ايران به کشور قطر درج کرده بود، افزود: مساله‌اي که باعث تأثر بنده شد و تصميم گرفتم با بسيجيان کشور آن در ميان بگذارم اين است که به تازگي مسوولان کشور به قطر امتيازاتي داده‌اند که بر خلاف اهداف انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام راحل است.

وي خطاب به بسيجيان سراسر کشور ادامه داد: بسيجيان بايد نسبت به اين گونه مسائل حساسيت جدي نشان دهند و نگذارند در شرايطي که همه کشورهاي اسلامي در حال انقلاب و خيزش عليه اسرائيل، آمريکا و استکبار هستند، به عمال اسرائيلي و آمريکايي مانند امير قطر اين گونه امتياز دهند.

نوري همداني تصريح کرد: به تازگي مسوولان کشور به قطري ها امتيازات مختلفي دادند که از جمله آنها جواز عبور هوايي 75 درصدي و همين طور امتيازات ديگري که در سرمقاله اخير کيهان به آن اشاره شده است، بنده به صراحت مي گويم درست است که ما با همسايگان خود سر جنگ نداريم، ولي نبايد امتيازاتي به آنها بدهيم که با اهداف نظام و انقلاب منافات داشته باشد.

وي گفت: اين رفتار مسوولان، دهن کجي به آرمان‌هاي امام راحل، آرمان هاي نظام و انقلاب، مردم مظلوم فلسطين، شيعيان قطر، بيداري هاي اسلامي در جهان اسلام و حتي به جنبش وال استريت است، در شرايطي که همه دنيا بر ضد اسرائيل و آمريکا قيام کرده و عليه آنها شعار داده و پرچمشان را مي سوزانند، معنا ندارد، مسئولان نظام با عمال آنها اين چنين ارتباطي دارند و به آنها امتياز مي دهند.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر اين که انقلاب اسلامي با هيچ کسي عقد اخوت نبسته است، اظهاركرد: ما نيز با کسي صيغه اخوت نخوانده ايم، انقلاب با کسي که در برابر موازين و اهداف امام ايستادگي مي‌کند، شوخي ندارد و هرکسي که با انقلاب نامحرم باشد ، هرگز محرم ما نخواهد بود.

وي گفت: امير قطر چندي پيش به ايران آمده بود تا مسئولين را متقاعد کند از سوريه حمايت نکنند؛ در حالي که سوريه با ايران و حزب الله ارتباط خوبي دارد و در برابر اسرائيل و آمريکا ايستاده است؛ چرا بايد به امير قطر چنين امتيازاتي داد.

آيت‌الله نوري همداني در پايان يادآور شد: انقلاب نعمت بزرگي است که نگهداري آن از به وجود آوردنش سخت‌تر است و اين وظيفه خطير بر دوش بسيج و بسيجيان است، بنده نيز خودم بسيجي هستم و در خدمت بسيجيان کشور مي‌باشم.
نظرات بینندگان