arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

حدادعادل: شرایط امروز مانند مرداد ۳۲ است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند بخش خصوصی باید فعال اصلی باشد و دولت باید میدان را به آنها بسپارد. شرایط فعلی جنگ اقتصادی است مانند مرداد ۳۲ که جنگ روزنامه‌ای هم بود. این جلسه این پیام را دارد که بازرگانان ایران خودشان را برای کشور می‌خواهند نه کشور را برای خودشان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند.

در مراسم نکوداشت سیدعلاءالدین میرمحمد صادقی که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، غلامعلی حداد عادل با اشاره به سابقه آشنایی خود با وی گفت: علاقه‌ام به ایشان را از مرحوم پدرم به ارث بردم پدرم می‌گفتند که بازرگان درستکار هم داریم و آن هم میرمحمد صادقی است.

وی افزود: پس از ۴۰ سال از انقلاب ما هر سال یک الگو داشتیم و اگر آن را معرفی نکردیم اشکال از ما است به طور مثال برای ما دانشگاهیان شهید چمران الگو بود کسی که شاگرد اول بود و از بروکلی آمریکا دکترای فیزیک پلاسما داشت اما به عشق به وطن و دین از آمریکا می‌آید به لبنان و بعد ایران و در زمان جنگ اسلحه می‌گیرد این می‌شود الگوی دانشگاهیان. آقای میر محمد صادقی هم الگوی بازرگانان است.

حداد عادل افزود: اغراق و تملق زشت است، اما توجه نکردن به ظرفیت‌ها و خوبی‌ها عیب است اول انقلاب جوی به وجود آمده بود که اگر کسی دستش به دهنش می‌رسید امری نکوهیده بود حالا آن عرق تند تب سردی امروز کرده است. آقای میرمحمد صادقی نشان داد می‌شود فعال بود، قانون‌شناس بود، بازرگان بود درآمدزا بود و کار خیر کرد این یک الگو است.

وی افزود: امرور وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند بخش خصوصی باید فعال اصلی باشد و دولت باید میدان را به آنها بسپارد. شرایط فعلی جنگ اقتصادی است مانند مرداد ۳۲ که جنگ روزنامه‌ای هم بود. این جلسه این پیام را دارد که بازرگانان ایران خودشان را برای کشور می‌خواهند نه کشور را برای خودشان.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان