arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دادستان کشور: جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت تر است

دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم یک صنعت یا واحد تولیدی به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کشور: جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت تر استدادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم یک صنعت یا واحد تولیدی به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل شود.

به گزارش ایرنا، 'محمدجعفر منتظری' دوشنبه شب در شانزدهمین جشنواره 'تولید ملی- افتخار ملی' در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: معوقات بانکی نیز نباید موجب تعطیلی کارخانه ها و صنایع شود.

به گفته وی، هرچند بانک ها به دلیل اینکه پول مردم دستشان است حق دارند اما تعطیلی نباید اتفاق بیفتد؛ بلکه باید به نحوی مشکلات حل شود.

وی یادآوری کرد: هرچند کمک به اقتصاد، تولید و صنعت جزو وظایف ذاتی دستگاه قضا نیست، اما در این شرایط بر خود فرض می‌دانیم از دولت، صنعت، تولید و کارآفرینی حمایت کنیم.

این مسوول از تولیدکنندگان و صنعتگران حاضر در مراسم خواست هر جا بخشنامه، دستورالعمل یا مصوبه ای مغایر قانون دیدند که سد راه تولید است، اطلاع رسانی کنند تا از طریق دیوان عدالت اداری برای ابطال آن اقدام شود.

منتظری اضافه کرد: حدود 450 دادستان یا دادگاه بخش در کشور وجود دارد و صنعتگران و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به روسای کل دادگستری ها در استان ها و رئیسان دادگستری شهرستان ها چالش‌ها و مشکلات خود را به دستگاه قضا منعکس کنند.

** تیم اقتصادی باید متناسب با شرایط جنگی باشد
منتظری تصریح کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و مقابله با این جنگ پیچیدگی هایی دارد که از جنگ نظامی سخت تر است.

وی ادامه داد: دشمنان دروغ می‌گویند که هدف شان از تحریم ها مردم نیست.

منتظری یادآوری کرد: هفته گذشته در یوم‌الله 22 بهمن شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم اما مردم اشکالات و ضعف ها و همچنین نقد بر مدیریت ها را در جای خود بیان می کنند.

این مسئول گفت: در این شرایط، دولت باید یک تیم اقتصادی متناسب با شرایط جنگی داشته باشد.

وی در عین حال اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان نیز باید از برخی امتیازهای خود دست بکشند و بدانند زمان رونق بار دیگر بازمی گردد.

«باید شرایط جنگ اقتصادی را به درستی شناخته و خود را متناسب با آن تطبیق دهیم؛ زیرا مردم ما شایسته بهترین خدماتند».

نظرات بینندگان