arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

ادعای جنجالی بنیانگذار هواوی: ایالات متحده هیچ راهی برای شکست ما ندارد

بنیانگذار هواوی در جریان یک مصاحبه با خبرگزاری بی بی سی گفت که ایالات متحده هیچ راهی برای شکست شرکت هواوی ندارد و تمامی تلاش های این کشور به بن بست خواهد خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنیانگذار هواوی در جریان یک مصاحبه با خبرگزاری بی بی سی گفت که ایالات متحده هیچ راهی برای شکست شرکت هواوی ندارد و تمامی تلاش های این کشور به بن بست خواهد خورد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیرعامل هواوی؛ رن ژنگ فی مدعی شده که هواوی با تمام قوا در مسیر پیشرفت گام بر می دارد و ایالات متحده نیز راهی برای شکست این شرکت ندارد. موسس هواوی پس از اینکه ادعای مذکور را مطرح کرد ادامه داد که در صورت نیاز با اقدامات ایالات متحده علیه هواوی مبارزه خواهد کرد.

یکی از مهمترین نکات در مورد این مصاحبه این است که رن ژنگ فی به طور کلی عادت ندارد به راحتی مصاحبه کند و به ندرت تن به گفتگو می دهد. اما در مصاحبه ای نادر با بی بی سی، او با اطمینان کامل ادعا کرد که کسب و کار هواوی در حال رشد و پیشرفت است و در حالی که فشار ایالات متحده آمریکا در مورد مسائلی مثل ارتباط هواوی با ایران ادامه دارد و حتی دختر ژنگ فی نیز در کنادا دستگیر شده، اما او به راه خود ادامه می دهد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: "جهان به هوواوی نیاز دارد، زیرا ما پیشرفته تر  از بسیاری از برندها و تکنولوژی های روز هستیم. حتی اگر ایالات متحده کشورهای بیشتری را متقاعد سازد تا موقتا از محصولات ما استفاده نکنند، ما فقط کمی در حوزه برخی محصولاتمان کمرنگ تر می شویم."

وی در بخشی دیگر از سخنانش ادامه داد: "از آنجا که ایالات متحده ما را هدف قرار داده ، ما را مجبور کرده است محصولات و خدمات خود را بهبود بخشیم و این در نهایت به نفع ما است."

وی در خصوص بازداشت مدیرمالی هواوی در کانادا نیز گفت: " این بازداشت هیچ تاثیری روی کسب و کار ما نداشت و صرفا یک اتفاق نمایشی بود. عده ای تصور کردند با این کار ما سقوط می کنیم اما هنوز در حال پیشرفت هستیم. "

مدتی است که دولت ایالات متحده نه تنها استفاده از زیرساخت های مخابراتی هواوی به ویزه در حوزه اینترنت 5G را در کشور خود ممنوع کرده است، بلکه به دیگر کشورها نیز فشار می آورد تا همین کار را انجام دهند و بر همین اساس است که برخی از متحدان ایالات متحده مثل استرالیا، نیوزیلند و ژاپن نیز چنین کاری انجام داده اند.

با این حال برخی کشورها مثل بریتانیا همچنان به هواوی اعتماد دارند و به نظر می رسد این موضوع برای شرکت هواوی یک برگ برنده است. چرا که مدیرعامل هواوی در بخشی دیگر از سخنانش گفت:"ما همچنان به سرمایه گذاری در  بریتانیا ادامه خواهیم داد چرا که بین ما و دولت بریتانیا اعتمادی متقابل وجود دارد. اگر ایالات متحده به ما اعتماد نداشته باشد، ما سرمایه گذاری خود را از ایالات متحده به بریتانیا در مقیاسی حتی بزرگتر از گذشته انتقال می دهیم."

 

برچسب ها: هواوی ، فناوری
نظرات بینندگان