arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

۱۹۰ دلال ارزی در زندان هستند

رییس پلیس پایتخت گفت: مرحله مبارزه با دلالان ارز را آغاز کردیم و توانستیم ۲۰ نفر از آنان را دستگیر کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس پایتخت گفت: مرحله مبارزه با دلالان ارز را آغاز کردیم و توانستیم ۲۰ نفر از آنان را دستگیر کنیم.

 سردار رحیمی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بیست و دومین طرح رعد نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: اسفند ماه شلوغی برای مردم و پلیس است، به جهت اینکه در این ماه مردم به خرید عید مشغول هستند و از این رو ترافیک در سطح شهر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: ده ها تیم را در بازار و در مراکز متعدد در نظر گرفته‌ایم و تاکیدم بر این است که مردم در زمان کشیدن کارت بانکی به هنگام خرید مراقب باشند و رمزشان را در اختیار کسی نگذازند و فروشندگان باید کارتخوان را در اختیار مردم بگذارند تا آنها خود رمزشدن را وارد کنند.

سردار رحیمی افزود: کیف قاپی طبیعتا در این ماه بالا خواهد رفت و حتما تاکید می‌کنم که مردم مراقب باشند. در این ماه پلیس با آمادگی کامل در کنار مردم است.

وی با هشدار به فروشندگان و مصرف کنندگان مواد محترقه گفت: هشدار جدی به کسانی که مواد محترقه غیرمجاز را تهیه و توزیع می‌کنند می‌دهم که با آنها برخورد خواهد شد. ۵ انبار مواد محترقه کشف کردیم.

سردار رحیمی با اشاره به طرح رعد گفت: در این طرح حدود ۲۹۰ حکم قضایی به مرحله اجرا در آمد و در ۲۹۰ نقطه از شهر همکاران من در نقاطی که آلوده به حضور مالخران و قاچاقچیان بود، حضور پیدا کرده و این افراد را دستگیر کردند.

او افزود: حدود ۶۸۷ نفر سارق و مالخر دستگیر شده‌اند. حدود ۲۴ باند منهدم شدند و حدود ۱۰ میلیارد قیمت این اموال است.

سردار رحیمی اضافه کرد: ۳۴۵ نفر از افرادی که بازداشت شده‌اند دارای سابقه هستند و ۳۴۲ نفر جزو سارقا سرقت اولی هستند.

وی در خصوص حوزه مبارزه با کالای قاچاق گفت: ۱۳۳ هزار کالای قاچاق کشف شده و ۵۵ نفر قاچاقچی در سطح شهر دستگیر و ۸ باند نیز منهدم شدند. همچنین حدود ۴میلیارد قیمت این کالای قاچاق است‌. ۵ قبضه سلاح گرم و ۴۶ قبضه سلاح سرد کشف شده و ۱۲ نفر به علت حمل سلاح گرم و سرد نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره کشف مواد محترقه گفت: ۵ هزار مواد محترقه در این طرح کشف شده است. همچنین در حوزه اقلام ضد فرهنگی با دستگیری ۶۰ نفر بیش از ۱۰ هزار سی دی مستهجن کشف شده است.

وی با اشاره به مواد مخد کشف شده توضیح داد: ۳۲۲ کیلو مواد مخدر کشف و ۶ باند آنها منهدم شدند که در سطح شهر تهران اقدام به فروش می‌کردند‌.

سردار رحیمی درباره فروش ارز به صورت غیرقانونی گفت: همین امروز مرحله مبارزه با دلالان ارز را آغاز کردیم و توانستیم ۲۰ نفر از آنان را دستگیر کنیم. بالغ بر ۱۹۰ دلال ارزی در زندان هستند.

وی ادامه داد: همه صرافی‌های غیرمجاز پلمپ شدند و باز هم اگر کسانی را همکارانمان ببینند که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش ارز می کنند با آنها برخورد خواهند کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان