arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

عمران خان: هر گونه حمله از جانب هند را تلافی می‌کنیم

عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: من تا کنون به دلیل سفر ولیعهد عربستان به پاکستان به موضوع حمله در منطقه "پولواما" پاسخ ندادم اما حالا به آن پاسخ می دهم. اگر کسی دارد از خاک ما برای فعالیتهای تروریستی استفاده می کند این برخلاف منافع ما است. ما همچنین آماده مذاکرات در مورد تروریسم هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست وزیر پاکستان هشدار داد، کشورش هر گونه حمله از جانب هند به خود را تلافی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از زی نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز سه شنبه با رد هر گونه ارتباط کشورش با حمله مرگبار چند روز پیش علیه کاروان نظامیان هند در منطقه کشمیر تاکید کرد، اسلام آباد در صورت لزوم به مواضع تهاجمی هند پاسخ خواهد داد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: من تا کنون به دلیل سفر ولیعهد عربستان به پاکستان به موضوع حمله در منطقه "پولواما" پاسخ ندادم اما حالا به آن پاسخ می دهم. ما تا کنون مشغول برنامه ریزی برای این سفر واقعا مهم بودیم و به دنبال این نبودیم که با کمک به چنین حمله ای بخواهیم این سفر را خراب کنیم. حتی اگر هم این سفر انجام نمی شد از چنین حمله ای دستاوردی کسب نمی کردیم.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: من همچنین میخواهم از دولت هند سوال کنم اگر شما به دنبال این هستید که پاکستان را به خاطر هر اتفاقی در کشمیر مقصر بدانید شما ما را سپر بلا قرار می دهید. اگر شما در فکر حمله به ما هستید ما بدون هیچ فکری آن را تلافی خواهیم کرد.

عمران خان در ادامه تاکید کرد، اگر هند بتواند مدارک معتبر در خصوص حمله اخیر و عاملانش به ما ارائه دهد ما اطمینان می دهیم که برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

او گفت: من به شما اطمینان می دهم که برای کمک به هرگونه تحقیقاتی آماده هستیم. اگر شما مدارک معتبر علیه هر کسی که پاکستانی باشد ارائه دهید، ما برخورد خواهیم کرد. اگر کسی دارد از خاک ما برای فعالیتهای تروریستی استفاده می کند این برخلاف منافع ما است. ما همچنین آماده مذاکرات در مورد تروریسم هستیم.

روز پنجشنبه گذشته در جریان حمله یک عامل انتحاری با یک خودروی بمبگذاری شده به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش هند در منطقه کشمیر بالغ بر 40 تن از این نیروهای نظامی کشته شدند و پس از آن گروه شبه نظامی خودخوانده "جیش محمد" مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

نظرات بینندگان