arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

فناوری جدید خودروهای آئودی ترافیک را محو می کند

گروه خودروسازی آئودی از یک ویژگی جدید  رونمایی کرده که می تواند ترافیک را دور بزند. درواقع این ویژگی با امکانات خاص خود حجم و اطلاعات مرتبط با ترافیک را رصد و ارزیابی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه خودروسازی آئودی از یک ویژگی جدید  رونمایی کرده که می تواند ترافیک را دور بزند. درواقع این ویژگی با امکانات خاص خود حجم و اطلاعات مرتبط با ترافیک را رصد و ارزیابی می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آئودی این ویژگی جدید را به فناوری خودروهای خود افزوده است تا به رانندگان کمک کند پیش از رسیدن به مسیرهای پر ترافیک وضعیت خود را تثبیت کنند.

این تکنولوژی که" GLOSA" نامیده می شود، به عنوان بخشی از فناوری ترافیک خوانی شناخته می شود که می تواند وضعیت رانندگی را برای رانندگان به شدت ساده کند.

البته روند طراحی و اجرای این سیستم از سال 2016 اغاز شده است، یعنی زمانی که آئودی طرح هایی جدید را برای کنترل ترافیک برنامه ریزی می کرد، اما این سیستم هم اکنون در حال رشد و توسعه است.

طرح های اولیه این سیستم صرفا در خصوص روشن و خاموش شدن چراغ های راهنمایی متمرکز بود، اما اکنون این سیستم به یک فرایند مشاوره و راهنمایی رانندگی هوشمند تبدیل شده است. این سیستم با با ترکیب اطلاعات سیگنال ترافیک و موقعیت فعلی وسیله نقلیه و همچنین سایر اطلاعات مهم مانند فاصله تا توقف، محدودیت سرعت منطقه و... به کاربر اطلاع می دهد در وضعیت مناسبی قرار دارد یا خیر.

پس از  این مراحل یک توصیه سرعت  به رانندگان اطلاع می دهد که بهتر است با چه شتابی حرکت کنند. هدف نهایی این است که تعداد توقف در چراغ قرمز را کاهش داده و به نوبه خود مقدار زمان گیر کردن در ترافیک را به حداقل برسانند. افزون بر قابلیت های اینچنینی، ویژگی مذکور  به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند و باعث صرفه جویی در سوخت می شود. این موضوع زمانی مهمتر به نظر می رسد که بدانیم هر راننده آمریکایی نزدیک به 300 ساعت در سال در پشت چراغ قرمز قرار می گیرد.

 

برچسب ها: آئودی ، فناوری
نظرات بینندگان