arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

اخوان المسلمین 40 درصد آرا مردم مصر را از آن خود کرد

منابع مصري اعلام كردند كه حزب "آزادي و عدالت" وابسته به گروه اخوان‌المسلمين مصر در دور نخست انتخابات مجلس شعب توانست 40 درصد آرا را از آن خود كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مصري اعلام كردند كه حزب "آزادي و عدالت" وابسته به گروه اخوان‌المسلمين مصر در دور نخست انتخابات مجلس شعب توانست 40 درصد آرا را از آن خود كند.

به گزارش انتخاب به نقل از الجزيره، براساس نتايج نهايي مرحله نخست انتخابات مجلس شعب يا مردم مصر كه بخش قانونگذاري در پارلمان مصر را به عهده دارد، حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان‌المسلمين 40 درصد آرا را از آن خود كرد، درحالي كه در رديف دوم گروه "النور" 20 درصد آرا و سپس در رديف سوم گروه"الكتله المصريه" 15 درصد آرا را از آن خود كردند.

همچنين براساس اين نتايج، حزب "الوسط" به 6 درصد و حزب الوفد به 5 درصد و فهرست "الثوره المستمره" به 3 درصد آرا دست يافتند.

عبد المعز ابراهيم، رئيس كميته عالي انتخابات مصر اعلام كرد كه ميزان مشاركت در نخستين انتخابات پارلماني از زمان سقوط حسني مبارك، رئيس‌جمهور سابق مصر به 62 درصد رسيد.

وي اين درصد مشاركت را بالاترين ميزان مشاركت مردم توصيف كرد و گفت: ميزان مشاركت در داخل و خارج كشور بيش از حد تصور و پيش‌بيني ما بود.

ابراهيم تصريح كرد: كساني كه واجد شرايط راي دادن بودند 13 ميليون و614 هزار و525 تن بودند كه كه 8 ميليون 449 هزار و 115 تن در اين انتخابات شركت كردند.

ابراهيم ادامه داد: برخي مسايل منفي در جريان روند انتخابات رخ داد اما در عين حال تاثيري بر صحت و سقم روند انتخابات نداشت.

مرحله نخست انتخابات در 9 استان يعني قاهره، اسكندريه ، دمياط، بورسعيد، كفرالشيخ، الاقصر، الفيوم، اسيوط و البحرالاحمر براي انتخاب 186 نماينده برگزار شد كه 56 نماينده در قالب فهرست‌هاي انفرادي و 112 تن در قالب سيستم فهرست‌وار شركت كردند.

مرحله نهايي انتخابات پارلماني در 11 ژانويه برگزار مي‌شود و بعد از آن انتخابات مجلس شورا آغاز و تا 11 مارس ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان