arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

تماس تلفنی «نتانیاهو» با «پوتین» و توافق بر سر دیدار قریب‌الوقوع

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو با رئیس جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرده و قرار است هفته آینده در مسکو با یکدیگر دیدار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تماس تلفنی «نتانیاهو» با «پوتین» و توافق بر سر دیدار قریب‌الوقوعدفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تماس تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه خبر داد.

شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی از جمله شبکه ۱۳ شامگاه پنجشنبه (۲ اسفند) به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش دادند که دو طرف طی این تماس بر سر تعیین موعدی برای دیدار یکدیگر در مسکو، پایتخت روسیه به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، قرار است نتانیاهو و پوتین چهارشنبه هفته آینده (هشتم اسفند/ ۲۷ فوریه) با یکدیگر دیدار کنند.

تعیین موعد دیدار رئیس جمهوری روسیه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم دیروز چهارشنبه (یک اسفند) از لغو این سفر نتانیاهو به مسکو خبر داده و دلیل لغو این سفر را تمرکز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر رقابت‌های انتخاباتی و لزوم «متحد کردن راستگرایان» اعلام کرده بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها با محوریت موضوع حضور ایران در سوریه به روسیه سفر کرده است با این امید که ایران از سوریه خارج شود.

تهران از زمان ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده در سوریه، بنا به دعوت رسمی دمشق و جهت کمک به سوری‌ها جهت آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی تروریست‌ها، به این کشور کمک استشاری و نظامی کرده است.

سران رژیم صهیونیستی بارها حضور ایران در سوریه به ویژه در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی را خط قرمز تل‌آویو خوانده و هم‌نوا با آمریکا از ضرورت خروج  ایران سوریه سخن گفته‌اند.

نظرات بینندگان