arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷

سازمان سنجش: نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۸ هفته پایانی فروردین اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۸ هفته آخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان اوایل اردیبهشت ماه انتخاب رشته می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۸ هفته آخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان اوایل اردیبهشت ماه انتخاب رشته می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم خدایی» امروز جمعه سوم اسفندماه پس از بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری سال ۹۸ در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران به سوالات خبرنگاران در مورد این آزمون پاسخ داد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد سایر فرایند‌های پذیرش داوطلبان دکتری در این آزمون، توضیح داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد نمره کنکور دکتری در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد، داوطلبان برای طی سایر مراحل پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که فرایند مصاحبه و پذیرش نهایی، حدود دو ماه و نیم به طول می‌انجامد.
به گفته وی، نتایج نهایی این آزمون تحصیلات تکمیلی، هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.
خدایی در مورد میزان کاهش داوطلبان این کنکور نیز توضیح داد: تعداد داوطلبان کنکور دکتری ۹۸ نسبت به آزمون سال قبل، حدود ۳۸ هزار نفر کاهش داشته است که البته انتظار کاهش این روند را هم داشتیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعمال سلیقه برخی دانشگاه‌ها در گزینش داوطلبان دکتری، تاکید کرد: در تلاش هستیم ضوابط پذیرش شفاف باشد در عین حال که به دانشگاه‌ها هم باید اعتماد کنیم، زیرا در این مقطع، استاد با دانشجو چهار سال کار می‌کند و اعتماد ما به دانشگاه‌ها همیشه جواب داده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در ۵۰ درصد اختیاری که برای پذیرش دانشجوی دکتری دارند به خوبی عمل کرده‌اند و بنای تغییر در این روند وجود ندارد.
خدایی دلیل کاهش استقبال تعداد داوطلبان را مطرح کرد و گفت: ورود به آموزش عالی از حالت منزلت اجتماعی خارج و اشتغال وارد حوزه پذیرش دانشجو شده است و انتظار داریم تعداد داوطلبان پشت کنکور کاهش یابد.
رقابت داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ از صبح امروز، سوم اسفندماه در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی آغاز شده است و بیش از ۱۹۶ هزار نفر برای حضور در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند.

نظرات بینندگان