arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷

غزه؛ یک کشته و 30 زخمی در چهل و هشتمین راهپیمایی بازگشت

در چهل و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت با عنوان «وفاداری به شهیدان و کشتار حرم ابراهیمی »، علاوه بر هزاران فلسطینی، رهبران گروه های مقاومت نیز حضور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غزه؛ یک کشته و 30 زخمی در چهل و هشتمین راهپیمایی بازگشترسانه های فلسطینی گزارش دادند: در چهل و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت علیه رژیم اشغالگر قدس، یک کودک فلسطینی در شرق نوارغزه به دست نظامیان صهیونیست شهید و 30 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «فلسطین الیوم» اعلام کرد: در چهل و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت با عنوان «وفاداری به شهیدان و کشتار حرم ابراهیمی »، علاوه بر هزاران فلسطینی، رهبران گروه های مقاومت نیز حضور داشتند.

رییس بخش آژانس مجتمع بهداشتی شفا در نوار غزه با اعلام شهادت یک کودک فلسطینی، افزود: یوسف سعید کودک 14 ساله فلسطینی از اهالی منطقه الزیتون، امروز جمعه براثر شلیک گلوله و شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

شاهدان عینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی برای مقابله با جوانان فلسطینی ،نیروهای خود را در شرق غزه و در مرز با سرزمین های اشغالی تقویت کرده است.

همزمان با چهل و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز فلسطین و سرزمین های اشغالی، «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه روز جمعه در گزارشی به شورای امنیت نسبت به تداوم جنگ میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، در 24 اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت از آغاز تاکنون به بیش از 2400 نفر رسیده و بیش از 25 هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

نظرات بینندگان