arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

افزایش قیمت نفت در پی مذاکرات تجاری آمریکا و چین

مذکرات امیدوار کننده تجاری آمریکا و چین، روز جمعه موجب افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) به بشکه‌ای ۶۷.۷۳ دلار رسید، اما اندکی بعد و در پایان معاملات روز جمعه، هر بشکه ۶۷.۱۲ دلار معامله شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مذکرات امیدوار کننده تجاری آمریکا و چین، روز جمعه موجب افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) به بشکه‌ای ۶۷.۷۳ دلار رسید، اما اندکی بعد و در پایان معاملات روز جمعه، هر بشکه ۶۷.۱۲ دلار معامله شد.
هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم با افزایش ۳۰ سنتی، ابتدا به بشکه‌ای ۵۷.۸۱ دلار رسید که بالاترین میزان در سال جاری میلادی است، اما در پایان معاملات امروز، با اندکی کاهش، بشکه‌ای ۵۷.۲۶ سنت داد و ستد شد.
نفت خام آمریکا نسبت به هفته گذشته سه درصد رشد نشان می‌دهد.
افزایش قیمت نفت درحالی صورت می‌گیرد که تولید نفت خام آمریکا یک رکورد بی سابقه را به جا گذاشت و تولید این کشور به ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید.
این درحالی است که افزایش تولید نفت خام ایالات متحده همچنان ادامه دارد و رشد قیمت‌های طلای سیاه را محدود کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، در هفته اخیر، میزان تولید روزانه نفت آمریکا به رکورد ۱۲ میلیون بشکه رسید.
افزایش قیمت طلای سیاه همزمان با برگزاری هفتمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا صورت می‌گیرد که از روز پنجشنبه در واشنگتن و با هدف پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور آغاز شده است.
طبق برنامه قرار بود این نشست در روز‌های دوم و سوم اسفند (۲۱ و ۲۲ فوریه) برگزار شود، اما نمایندگان دو کشور گفت‎وگو‌های مقدماتی خود را از ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) آغاز کردند، و مذاکرات اصلی از پنجشنبه آغاز شد.
'یی گانگ' رئیس بانک مرکزی چین؛ 'تسوی تیان‎کای' سفیر این کشور در واشنگتن، 'ویلبر راس' وزیر بازرگانی آمریکا و 'لَری کودلو' رئیس شورای ملی اقتصاد ایالات متحده در مراسم افتتاحیه هفتمین مذاکرات دو کشور حضور داشتند.
قرار است دو طرف در این مدت چندین دور از گفتگو‌های تجاری و اقتصادی را برگزار کنند، اما اگر توافقی حاصل نشود، این آتش بس موقتی، دیگر تمدید نخواهد شد و سال ۲۰۱۹ میلادی شاید شاهد رویارویی جدی‌تر چین و آمریکا در جنگ تجاری باشیم.

نظرات بینندگان