arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

ماجرای اسب‌های دانشگاه صنعتی اصفهان که خبرساز شدند

دانشگاه صنعتی اصفهان چندی پیش در قراردادی با یک پیمانکار چند راس اسب‌ برای آموزش سوارکاری به دانشجویان در اختیار گرفته است؛ اما بعد از چند ماه شرایطی پیش آمده که باعث اختلاف میان پیمانکار و معاونت دانشجویی این دانشگاه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دانشگاه صنعتی اصفهان چندی پیش در قراردادی با یک پیمانکار چند راس اسب‌ برای آموزش سوارکاری به دانشجویان در اختیار گرفته است؛ اما بعد از چند ماه شرایطی پیش آمده که باعث اختلاف میان پیمانکار و معاونت دانشجویی این دانشگاه شده است.

به گزارش ایسنا، پیمانکار نگهداری از این اسب‌ها گفته در دانشگاه صنعتی اصفهان اسب‌هایی که به قصد آموزش سوارکاری به دانشجویان در محیطی تحت نظارت معاونت دانشجویی این دانشگاه بودند، دچار تلفات شده‌اند. این اسب‌ها تلف، فلج و سقط جنین شده‌اند، اسب‌های باقی مانده نیز در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

حال دانشگاه صنعتی اصفهان مسئولیت را به عهده شرکت پیمانکار می‌داند و مربی اسب‌سواری دانشگاه را مقصر می‌داند.

4 اسب بالغ و 2 کره اسب در مجموعه تحت نظارت تربیت بدنی این دانشگاه نگهداری می‌شد

مسلمان‌زاده مربی اسب سواری شرکت طرف قرارداد با دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تقصیر را بر گردن دانشگاه دانسته و اظهار می‌کند: اسب‌ها سیمان خوردند و گرمایش محیط نامناسب بوده است، دانشگاه با من به عنوان مربی قرار داد بسته بود و در تابستان، حین عقد قرارداد، مسئولیت پانسیون و نگهداری از اسب‌ها به عهده دانشگاه بود، حتی در روزهای عادی، برای رسیدگی به اسب‌ها و خوراک دهی به آن‌ها همراه من یک نگهبان می‌فرستادند ولی الان که تلفات بوجود آمده هیچ کس مسئولیت خسارت وارد شده را قبول نمی‌کند.

این مربی سوارکاری ادامه می‌دهد، امروز اسب‌های من بیرون از محل نگهداری خود بودند و من برای بردن آن‌ها به جایگاه‌شان و غذا دادن به آنها اجاز ورود پیدا نکردم.

وی در ادامه گفت: معاون دانشگاه بعد از شنیدن شکایت من، گفت خسارت اسب‌ها باید پرداخت شود و امور قراردادهای دانشگاه گفتند تربیت بدنی دانشگاه باید هزینه قرارداد را بپردازد، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و من حتم دارم اگر از دانشگاه بیرون بروم دیگر من را به دانشگاه راه نخواهند داد.

مسلمان‌زاده در خصوص شرایط محیط نگهداری اسب‌ها گفت: روزی که قرارداد بسته شد، تابستان و هوای محیط مناسب نگهداری اسب‌ها بود، دانشگاهیان وعده دادند در زمستان محیط را می‌پوشانند و وسایل گرمایشی فراهم خواهند کرد، اما تا همین امروز هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما خودجوش با ایجاد آتش و به کمک دانشجویان دانشگاه، اسب‌ها را گرم می‌کردیم و حتی به دلیل آتش روشن کردن در محیط دانشگاه، توبیخ شدیم.

این مربی سوارکاری ادامه داد: ما در جلسه‌ای با مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه، پیشنهاد خرید هیترهای برقی بصورت خصوصی را مطرح کردیم اما گفتند هزینه برق برای دانشگاه زیاد می‌شود و دانشگاه توان تقبل آن را ندارد.

وی در ادامه از قراردادی با دانشگاه یاد کرد و گفت: قرار دادی بستند که در ادامه آن با خودکار اضافه شده اسب‌ها تا تاریخ 30 بهمن ماه اجازه حضور در دانشگاه را دارد و از آن تاریخ مسئولیتی به عهده دانشگاه نیست.

این درحالی است که مسلمان‌زاده مدعی است در قرارداد میان آن‌ها از ابتدا سخنی از تاریخ برای بردن اسب‌ها به مکان دیگر نبوده و تنها قراردادی صوری بین دوطرف به قصد دریافت حقوق مربی امضا شده بود.

مربی سوارکاری ادعا کرد: این قرارداد جعل شده و بند دوم آن به کل فاقد ارزش و اعتبار است، این قرارداد بعد از یک ماه و نیم کار در دانشگاه برای پرداخت حقوق امضا شد.

وی مدعی است روز عقد قرارداد گفتند فرم اسب‌داری در دانشگاه وجود ندارد و تنها فرم قرارداد مربی‌گری را به شما می‌دهیم و امروز که اسب‌ها تلف شده‌اند در قرارداد دست برده‌اند و مسئولیت اسب‌ها را برعهده مربی گذاشته‌اند.

مهناز منشور مدیر تربیت بدنی این دانشگاه اما نظراتی کاملا مقابل مسلمان‌زاده دارد.

وی گفت: دانشگاه با این فرد مشکل دارد و قرارداد پیمانکار تا انتهای بهمن ماه بوده و هنوز اقدامی برای خروج اسب‌ها از این دانشگاه صورت نگرفته، ضمن این‌که هیچ اسبی در دانشگاه تلف نشده است و اسب‌ها سالم هستند.

منشوری به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت اسب‌ها اصلا خوب نیست و این فرد به اسب‌ها رسیدگی نمی‌کند. با مراجعه دامپزشک به درخواست دانشگاه، متوجه شدیم این اسب‌ها از سلامت خوبی هم برخوردار نیستند و انگل دارند و ابدا اسبِ سواری و با کیفیتی به حساب نمی‌آیند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با مسلمان‌زاده دو قرار داد منعقد شده، قرارداد مربی‌گری و خدمات اسب و نگهداری آن‌ها و در هر دو مورد این قراردادها دانشگاه رضایتی از فرد نداشته و مورد تائید دانشگاه نبوده است. قراردادها تا انتهای بهمن ماه بوده و هنوز اسب‌ها از دانشگاه خارج نشده‌اند و با این حال دانشگاه هنوز با وی همکاری می‌کند.

وی افزود: این فرد قصد تحریک دانشگاه برای دریافت خسارت را دارد و اگر واقعا خود را محق می‌داند، اقدام به شکایت و دعوای حقوقی کند.

نظرات بینندگان