arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

اعتراض کارکنان مایکروسافت به قرارداد نظامی 480 میلیون دلاری: ما سلاح های کشتار جمعی نمی سازیم

ده ها تن از کارکنان مایکروسافت به قرارداد نظامی و جدید این شرکت معترض شده اند. این قرارداد که سودی 480 میلیون دلاری برای مایکروسافت دارد باعث شده کارکنان مایکروسافت موضعی به شدت منفی در پیش بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده ها تن از کارکنان مایکروسافت به قرارداد نظامی و جدید این شرکت معترض شده اند. این قرارداد که سودی 480 میلیون دلاری برای مایکروسافت دارد باعث شده کارکنان مایکروسافت موضعی به شدت منفی در پیش بگیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید قرارداد جدید مایکروسافت برای ساتیا نادلا بسیار خوشایند باشد اما این موضوع برای کارکنان این شرکت اساسا جذاب نیست و بر همین اساس آنان در بیانیه ای اعلام کرده اند: "ما سلاح های کشتار جمعی نمی سازیم."

این گروه از کارکنان مایکروسافت نامه ای را مبنی بر اعتراض به قرارداد 480 میلیون دلاری شرکت خود امضا کرده اند که به تجهیز ارتش ایالات متحده با هدست واقعیت افزوده ای که مایکروسافت تولید می کند معترض هستند.

تحت شرایط  این معامله جدید قرار است هدست هایی که تصاویر هولوگرافی را در زمینه بیننده قرار می دهد، در اختیار نیروهای نظامی قرار گیرد. دولت اعلام کرده که هدف از دریافت این هدست ها کنترل حملات دشمنان، کاهش نرخ مرگ و میر نیروهای خودی و افزایش توانایی تشخیص است. وزارت دفاع ایالات متحده قرارداد این  پروژه را در ماه نوامبر با مایکروسافت منعقد کرده است.

جالب است بدانید اعتراض های کارکنان مایکروسافت باعث شده تا این لحظه، بیش از 50 کارمند مایکروسافت نامه ای را امضا کرده اند که به این قرارداد معترض است. بیش از 13 هزار نفر در سراسر جهان در شعب مایکروسافت کار می کنند و بنابراین در صورت همه گیر شدن این ادعتراض باید منتظر جنجالی بزرگ باشیم.

در بخشی از این نامه می خوانیم: "ما مضطرب هستیم که مایکروسافت در تلاش است تا تکنولوژی سلاح های هوشمند را به ارتش آمریکا بسپارد و به یک دولت کمک کند که با استفاده از ابزارهایی که توسط ما ساخته شده است، "مرگ و میر را افزایش دهد". ما برای توسعه سلاح ها در مایکروسافت استخدام نشده ایم و برایمان مهم است که از دستاوردهای ما چه استفاده ای می شود."

امضاکنندگان در پایان نامه تقاضا کرده اند که مدیرعامل مایکروسافت این قرارداد را لغو کند. مدتی پیش نیز گوگل با مشکلی مشابه مواجه بود و در نهایت در برابر کارمندان خود واکنش تسلیم را پذیرفت. اکنون باید دید آیا مایکروسافت به تعهدات نظامی خود ادامه می دهد یا در برابر خواسته کارکنان خود کوتاه می آید

 

نظرات بینندگان