arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

معاون وزیر نیرو: 300 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور وجود دارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: از 300 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز موجود در کشور سالانه 8 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر نیرو:300 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کشور وجود داردقاسم تقی زاده شامگاه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری، تعداد چاه های غیرمجاز کشور طی 12 سال گذشته را 100 هزار حلقه برآورد کرد و تاکید کرد: از این میزان نیز 4 میلیارد مترمکعب آب برداشت می شد.
وی در ادامه گفت: شرکت های آب منطقه ای استان ها باید منافع مردم و کشور را به همراه نظریه های کارشناسی مورد توجه قرار دهند.
تقی زاده تاکید کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر مصرف بهینه منابع آب در کشور تاکید فراوانی دارند.
وی افزود: هم اینک وضعیت منابع آب کشور مطلوب نیست و نیاز به تدبیر و مدیریت به همراه رعایت حق آبه ها و عدالت محوری داریم.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروزه بی احترامی به قانون در وزارت نیرو حکمفرما شده و کسی در این وزارتخانه صدای مردم ضعیف را نمی شنود.
اردشیر نوریان تاکید کرد: مسئولان مختلف بارها از تریبون های گوناگون در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با آب این استان به مدیران ملی هشدار داده اند.
وی اظهار داشت: تمامی تصمیمات آب باید براساس و بر مدار قانون باشد و در آن منافع ذینفعان از مبداء تا مقصد مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: برخی طرح های مرتبط با آب در چهارمحال و بختیاری علاوه بر برخورداری از دستور 2 رئیس جمهوری در دولت های مختلف اما از سوی دادستان شهرستانی در استان همجوار توقیف شده که این با هیچ منطق و قانونی مطابقت ندارد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش شدید منابع آبی، توسعه طرح های فولادی اصفهان هیچ توجیه اقتصادی ندارد.
نوریان یادآور شد: در حالی که شورایعالی آب و شورای امنیت مصوب کرده تا از رسانه ای شدن مسائل آب خودداری، کنتورهای هوشمند برداشت آب نصب، چاه های غیرمجاز پُر و از کاشت محصولات پُرآب بر در حوضه زاینده رود پرهیز شود، اما تمامی این مصوبات از سوی استان اصفهان مورد بی توجهی قرار می گیرد.
وی گفت: همان طور که مساله تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف کشور مانند اصفهان اهمیت دارد، باید به تامین آب آشامیدنی ساکنان سرچشمه مانند مردم بروجن، لردگان و سامان هم توجه شود چرا که ساکنان این شهرستان ها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار نیستند.
به گزارش ایرنا، در این آئین احمدرضا سدهی سامانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان