arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

معاون ترامپ با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار می کند

معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای نخستین بار با رهبر مخالفان ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این کشور دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای نخستین بار با رهبر مخالفان ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این کشور دیدار کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز دوشنبه با خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا در کلمبیا دیدار کند. این مطلب را مشاوران و دستیاران معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند. این تازه ترین نشانه از ادامه حمایت‌های آمریکا از گوایدو پس از خشونت‌های اخیر در ونزوئلا به شمار می‌رود.

مایک پنس قصد دارد با سفر به شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا با رهبران گروه لیما که گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند، دیدار و گفتگو کند.

یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به خبرنگاران گفت: مایک پنس در این نشست برای اعلام تحریم های جدید علیه ونزوئلا آماده خواهد بود، اگر دولت ونزوئلا اجازه ورود کاروان حامل کمک های انسان دوستانه را ندهد. آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم های جدید، فشارها بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا را افزایش دهد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، افزود: اگر هر نوع خشونت یا واکنش منفی از سوی نیروهای مسلح ونزوئلا وجود داشته باشد، معاون رئیس جمهور آمریکا اقدامات و تدابیر جدید واشنگتن علیه کاراکاس را اعلام خواهد کرد.

پنس و گوایدو در ماه ژانویه با یکدیگر گفتگوی تلفنی داشتند، این گفتگو پیش از آن انجام شده است که رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این پیشنهاد کمک‌های انساندوستانه آمریکا را که اکنون به کلمبیا ارسال شده‌اند، رد کرده و آن را توطئه‌ای برای سرنگونی دولتش توصیف کرده است.

نظرات بینندگان