arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

عراق ۲۳۱ داعشی دیگر را از سوریه تحویل گرفت

۲۳۱ تروریست داعشی عراقی دیگر توسط گروه موسوم به 'نیروی سوریه دموکراتیک' (قسد) تحویل بغداد شدند. دو روز پیش نیز یک مجموعه ۱۵۱ نفری دیگر از این افراد تحویل عراق شده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲۳۱ تروریست داعشی عراقی دیگر توسط گروه موسوم به 'نیروی سوریه دموکراتیک' (قسد) تحویل بغداد شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سومریه نیوز، این دومین سری تحویل تروریست‌هایی با هویت عراقی از سوی نیرو‌های سوریه دموکراتیک به بغداد است.
دو روز پیش نیز یک مجموعه ۱۵۱ نفری دیگر از این افراد تحویل عراق شده بودند.
همزمان با نزدیکی اعلام پایان داعش در سوریه از سوی واشنگتن، قرار است مجموعه‌های دیگری از این تروریست‌ها تحویل بغداد شوند.
در خصوص انگیزه واقعی این گونه اقدامات آمریکا و قصد از جمله تحویل گروهی تروریست‌ها به بغداد گزارش موثقی در دست نیست.
همین خبرگزاری عراقی روز پنجشنبه گزارش داده بود که قسد ۱۵۰ عضو گروهک تروریستی داعش که در اسارت این گروه بودند را به دولت عراق تحویل داده بود.
«قطر العبیدی» فرمانده بسیج عشایر استان الانبار گفته بود: این افراد به فرماندهی عملیات جزیره و لشکر هفتم عراق تحویل داده شدند.
العبیدی بدون اشاره به تابعیت این افراد، گفت: اکثریت این افراد، بر اساس ماده ۴ قانون تروریسم، تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق قرار داشتند و در سال ۲۰۱۴ (زمان سقوط موصل) اقدام به کشتار و شکنجه شهروندان عراقی کرده و با ارتش می‌جنگیدند.
روز سه شنبه گذشته (۳۰ بهمن ماه) رسانه‌های عربی از توافق عراق و گروه موسوم به نیرو‌های سوریه دمکراتیک برای تحویل ده‌ها عنصر داعشی به دولت بغداد خبر داده بودند.
قسد مورد حمایت واشنگتن قرار دارد و اکثر شبه نظامیان عضو این گروه، کرد هستند و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق سوریه را در کنترل خود دارند.

نظرات بینندگان