arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

جزییات حادثه مرگبار بیمارستان کوثر سمنان از زبان دکتر دانایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علت مرگ بیمار حادثه‌دیده در بیمارستان کوثر را انفجار کپسول اکسیژن اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علت مرگ بیمار حادثه‌دیده در بیمارستان کوثر را انفجار کپسول اکسیژن اعلام کرد.

 دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران در محل بیمارستان کوثر اظهار کرد: در این حادثه تنها یک بیمار حدودا 50 ساله فوت کرده و این حادثه مجروحی نداشته است.

وی با اشاره به دلیل بروز حادثه در کپسول اکسیژن گفت: دلیل وقوع این حادثه آتش سوزی در مانومتر کپسول و سپس انفجار آن بوده است.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بیمار سابقه بیماری قلبی، دیابت و نارسایی کلیوی داشته افزود: این بیمار از سال 92 تحت دیالیز بوده است.

دانایی با بیان اینکه بیمار 24 بهمن ماه به بیمارستان کوثر مراجعه کرده تصریح کرد: بیمار بعد از مراجعه تحت درمان قرار می گیرد.

وی به بروز خونریزی شدید و عدم پاسخ بدن بیمار در جریان فرآیند درمانی خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام نیاز به جراحی تشخیصی از سوی تیم پزشکی و مشاوره با خانواده بیمار، به منظور انجام جراحی به اتاق عمل منتقل و بیمار بیهوش می شود که متاسفانه بیمار دچار مشکلاتی مثل ضربان نامنظم، وخامت حال بیمار و...می شود.

وی ادامه داد: در ادامه با نظر پزشکان و مشورت خانواده بیمار از عمل جراحی صرفنظر شده که شوربختانه حین انتقال بیمار به آی سی یو، به دلیل آتش سوزی در مانومتر ، کپسول اکسیژن دچار حادثه شده و بیمار جان می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی دلایل بروز این حادثه گفت: مسوولان دی ربط در محل حادثه حاضر و کارکارشناسی تشخیصی را انجام و نسبت به نمونه برداری از متوفی و ...اقدام کردند که نتایج کامل آن در آینده اعلام می شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان