arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

پاکستان ۹۵۰ کیلومتر از مرز با ایران را حصارکشی می‌کند

با تصمیم دولت پاکستان ۹۵۰ کیلومتر از مرز مشترک این کشور با ایران بین دو استان بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان ایران حصار کشی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با تصمیم دولت پاکستان 950 کیلومتر از مرز مشترک این کشور با ایران بین دو استان بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان ایران حصار کشی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه گلف نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور کاهش تنش های مرزی میان دو کشور ایران و پاکستان برنامه حصارکشی میان مرزهای مشترک را ارائه کرده است.

به دنبال حمله تروریستی شهر زاهدان، تهران از اسلام آباد خواست تقویت امنیت و نظارت بیشتر بر مرزها را افزایش دهد.

با توجه به نگرانی های ایران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان بلافاصله یک هیأت در سطح عالی به تهران فرستاد تا به مقامات ایرانی این اطمینان را بدهد که اسلام آباد برای بررسی حمله تروریستی زاهدان و تحت تعقیب قراردادن عاملان آن همکاری کافی با تهران را انجام خواهد داد.

سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان نیز درخصوص تماس ها میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان درخصوص حمله تروریستی زاهدان گفت، دو کشور همسایه به دنبال حصارکشی در مرزهای مشترک هستند.

سخنگوی ارتش پاکستان به دنبال حمله تروریستی منطقه کشمیر و کشته شدن تعدادی از افسران هندی در بین خبرنگاران گفت، دو کشور ایران و پاکستان به دنبال حفظ روابط دوستان و برادرانه خود از طریق حصارکشی میان مرزهای مشترک هستند تا گروه های تروریستی نتوانند با اقدامات شوم خود روابط میان دو کشور را بر هم زنند.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: آینده روابط ایران و پاکستان در حوزه نظامی بسیار روشن است و ما این همکاری ها را بسیار عالی می دانیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران نیز گفت: روابط ایران و پاکستان را نمی توان با روابط ما با هند مقایسه کرد، ایران کشور برادر و همسایه ما است.

در حمله تروریستی 24 بهمن ماه در جاده خاش- زاهدان 27 نفر از مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و 12 نفر نیز زخمی شدند.

وزیر امور خارجه پاکستان با محکوم کردن این حمله اعلام کرد که این کشور درخصوص حمله تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان