arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی بدون توقف ادامه دارد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و با همه مشکلات موجود، هواپیماهای این شرکت سرافرازانه بدون توقف همه پروازهای خود را به مقاصد اروپایی انجام می هند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی بدون توقف ادامه دارد«فرزانه شرفبافی» یکشنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که در ساختمان ایران ایر برگزار شد، افزود: ما در برخی فرودگاه های اروپایی خدماتی دریافت نمی کنیم اما پروازهای ایران ایر به این فرودگاه ها بدون وقفه ادامه دارد.
وی گفت: ایران ایر پس از 57 سال سابقه پرواز متعهد است با وجود سختی های تحریم به فعالیت های خود ادامه دهد.

** ورود سه فروند هواپیمای ایرباس 319 به ناوگان هوایی ایران ای
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ورود سه فروند هواپیمای ایرباس 319 به ناوگان هوایی ایران ایر خبر داد که 380 صندلی به ظرفیت کنونی اضافه می کند.
این مسوول توضیح داد: این هواپیماها ساخت سال 2002 ایرباس و برد متوسط است که می توانند حتی در مسیرهای اروپایی پرواز کنند اما ترجیح ما این است که از آنها در سفرهای نوروزی سال 98 استفاده شود.
شرفبافی گفت: انتظار داریم برخی پروازهای داخلی که امکان انجام آن با هواپیماهای دیگر یا ای ‌تی‌ فوکر 100 نیست با این هواپیماها انجام شود.
میرعامل ایران ایر گفت: برای تامین منابع مالی آن با حمایت دولت از فاینانس استفاده شده است.
وی یادآوری کرد: پس توافق برجام دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) برای خرید هواپیما از شرکت های ایرباس، بوئینگ و اِی.تی.آر مجوز لازم را صادر کرد و مقرر بود تا 10 سال آینده 200 فروند هواپیما به ایران ایر تحویل شود.
شرفبافی افزود: ‌در سال‌ 2016 و 2017 سه فروند ایرباس و 13 فروند اِی.تی.آر تحویل ایران شد اما با خروج یکجانبه آمریکا از برجام (اردیبهشت ماه امسال) اداره خزانه‌ داری آمریکا به هر سه شرکت اعلام کرد مجوز فروش هواپیما به ایران ایر لغو شده است.
شرفبافی بر اهمیت کاهش تاخیر در پروازهای هوایی تاکید کرد و گفت: در سفرهای نوروزی 97 تاخیر پروازهای هوایی ما 12 درصد کاهش داشت و تلاش خواهیم کرد این روند را در نوروز 98 ادامه دهیم.
به گزارش ایرنا ، در دوران پساتحریم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای خرید 200 فروند هواپیما سه قرارداد با شرکت بوئینگ، ایرباس، اِی.تی.آر منعقد کرد.
طبق این قراردادها 16 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شد که 13 فروند آن مربوط به شرکت اِی.تی.آر و سه فروند دیگر آن ایرباس بود.

نظرات بینندگان