arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

مکرون: از تصمیم آمریکا برای حفظ نظامیان خود در سوریه خرسند هستیم

مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق در پاریس گفت: ما از تصمیم آمریکا برای حفظ نظامیان خود در سوریه خرسند هستیم. شامگاه جمعه، ۴ اسفندماه یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند. این مقام ارشد گفت: نظامیان آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور فرانسه از تصمیم دولت آمریکا برای حفظ شماری از نظامیان این کشور در سوریه استقبال کرد.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه در کنفرانس خبری با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق در پاریس از تصمیم آمریکا برای حفظ شماری از نظامیان خود در سوریه استقبال کرد.

وی گفت: «ما از تصمیم آمریکا برای حفظ نظامیان خود در سوریه خرسند هستیم.»

شامگاه جمعه، 4 اسفندماه یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد 400 نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند. این مقام ارشد گفت نظامیان آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به بیانیه شب گذشته سخنگوی کاخ سفید، توضیح داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سوی مشاوران خود مجاب شده که حداقل 200 نظامی آمریکایی نیز به نیروهای وعده داده شده اروپا برای استقرار در منطقه امن واقع در شمال سوریه (حدود 800 تا 1500 نیرو) بپیوندند.

ترامپ روز ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد.

بعد از اعلام این خبر، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «برت مک‌گورک»، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کردند.

نزدیکان ترامپ به محوریت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از آن پس تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کردند.

نظرات بینندگان