arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

دبیرکل سازمان ملل: کنترل تسلیحاتی در حال فروپاشی است

دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه مدعی شده معماری امور کنترل تسلیحاتی در دنیا رو به فروپاشی است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل: کنترل تسلیحاتی در حال فروپاشی استدبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه مدعی شده معماری امور کنترل تسلیحاتی در دنیا رو به فروپاشی است.

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه مدعی شد «معماری امور کنترل تسلیحاتی در دنیا» رو به فروپاشی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گوترش که در همایشی با موضوع خلع تسلیحاتی سخنرانی می‌کرد از آمریکا و روسیه خواست مانع فروپاشی «توافق منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای» شوند.

گوترش گفت: «به صراحت می‌گویم. اجزای اصلی معماری کنترل تسلیحاتی در دنیا رو به فروپاشی هستند.»

دولت آمریکا فرایند خروج از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را آغاز کرده است. روسیه هم اعلام کرده از این توافق خارج می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل گفت: «ما نمی‌توانیم به رقابت‌های هسته‌ای بی‌امانی که در تاریک‌ترین روزهای جنگ سرد برقرار بود برگردیم. از طرف‌های معاهده می‌خواهم از فرصت باقی‌مانده برای انجام گفت‌وگوهای صمیمانه بر سر مسائل مختلفی که مطرح شده‌اند، استفاده کنند. حفظ این معاهده، بسیار مهم است.»

لغو این معاهده که در سال ۱۹۸۷ میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی امضا شد نگرانی‌ها درباره شروع مسابقه تسلیحاتی در اروپا را شدت بخشیده است.

نظرات بینندگان