arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

توضیح کرملین درباره گزارش رسانه ها از اهداف روسیه درآمریکا

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تصاویر پخش شده از رسانه های این کشور در خصوص اهداف احتمالی موشک های روسی در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: رئیس جمهوری روسیه هرگز نامی از محل اهداف مدنظر در ایالات متحده نبرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توضیح کرملین درباره گزارش رسانه ها از اهداف روسیه درآمریکاشبکه تلویزیونی دولتی روسیه دیروز در گزارشی از اهداف احتمالی موشک های هایپرسونیک این کشور در خاک آمریکا پس از استقرار موشک های ایالات متحده در خاک اروپا رونمایی کرد.
در برنامه سیاسی «وستی ندلی» (رویدادهای سیاسی هفته) اهداف احتمالی برای حمله متقابل روسیه به آمریکا به نمایش در آمدند.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با انتشار داده نمایی به بازنشر اهداف احتمالی موشک های روسی در خاک آمریکا به زبان های مختلف پرداخت.
در گزارش شبکه تلویزیونی روسیه یک به اظهار نظر اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اشاره شده است که گفت: امکان هدف قرار گرفتن مراکز تصمیم گیری در آمریکا علاوه بر اهداف موشکی در اروپا وجود دارد. 
مقر پنتاگون که در آن ادارات اصلی مدیریت و فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا از جمله ستاد نیروهای مسلح این کشور قرار دارد، مرکز مدیریت دولتی کمپ دیوید، مرکز مدیریت رئیس جمهوری آمریکا و مرکز فرماندهی ستاد نیروهای مسلح آمریکا که همگی در محدوده ایالت مریلند در شرق ایالات متحده قرار دارند به عنوان اهداف احتمالی موشک های روسیه مورد اشاره قرار گرفته اند.
گفتنی است، شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده هم در ایالت مریلند در شرق آمریکا قرار دارد هر چند که مستقل محسوب می شود و تنها هم نام ایالات واشنگتن در غرب آمریکا است.
در غرب آمریکا نیز مرکز استقرار فرماندهی نیروهای راهبردی این کشور در ایالت کالیفرنیا و مرکز نیروی اتمی این کشور به نام جیم کریک در ایالت واشنگتن مورد توجه روس ها برای اهداف موشکی قرار گرفته است.
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه در واکنش به پخش این تصاویر به خبرنگاران گفت: پوتین در اعلام آمادگی مسکو برای پاسخ متقابل به آمریکا در صورت خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد، از هیچ محل یا منطقه ای برای هدف قرار گرفتن توسط موشک های روسی نام نبرد.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد در صورتی که کشور ما مورد تهدید قرار گیرد و در نزدیکی مرزهای ما موشک های کوتاه و میان برد آمریکا مستقر شود، روسیه نیز مجبور به اقدام متقابل خواهد شد.
وی افزود: در همین حال موشک های ما نه فقط به سوی سکوهای موشکی بلکه محدوده ای که تصمیم گیری در این مورد صورت می گیرد، هدف گیری خواهند شد.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خطاب به خبرنگاران گفت: می خواهم به این نکته توجه کنید که رئیس جمهوری روسیه در این رابطه هیچ نام جغرافیایی را عنوان نکرد.
پسکوف در خصوص اقدام رسانه های روسی نیز گفت: ما هیچ وقت در سیاست های خبری رسانه های روسیه از جمله شبکه های دولتی دخالت نمی کنیم.

نظرات بینندگان