arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

دستگیری دزد آفریقایی در فرودگاه

مرد آفریقایی که پیش از معامله با یک جوان ایرانی، 130 میلیون تومان پول او را سرقت کرده بود و قصد داشت با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود، دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه جام‌جم نوشت:

مرد آفریقایی که پیش از معامله با یک جوان ایرانی، 130 میلیون تومان پول او را سرقت کرده بود و قصد داشت با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود، دستگیر شد. 

رسیدگی به این پرونده چند روز پیش با شکایت پسر جوانی در ارتباط با این که یک تبعه آفریقایی 130 میلیون تومان او را دزدیده است، در دستور کار اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: چندی پیش با یک تبعه آفریقایی آشنا و متوجه شدم او در زمینه تجارت لوازم آرایشی و جابه‌جایی فوتبالیست‌های آفریقایی به ایران فعالیت دارد. در دیدار بعدی او ادعا کرد، در زمینه خرید و فروش دلار نیز فعالیت دارد و می‌تواند دلار با قیمت پایین‌تر به من بفروشد.شاکی گفت: مرد آفریقایی ابتدا با فروش چند نمونه دلار سیاه به من، اعتمادم را جلب کرد. چند روز بعد یک بسته دلار سیاه به قیمت 500 هزار تومان به من فروخت. در ادامه 130 میلیون تومان دیگر از من گرفت تا در ازای آن دلار به من تحویل دهد. یک ساعتی منتظر او ماندم اما خبری از وی نشد و جستجوهایم برای یافتن او بی‌نتیجه ماند. مرد جوان اضافه کرد: یک بسته دلار هم که به من فروخته بود، تقلبی و فقط کاغذ بود.

در حالی که تحقیقات دراین‌باره آغاز شده بود، ماموران در بررسی سامانه پلیس متوجه شدند یک تبعه آفریقایی به اتهام داشتن گذرنامه و ویزای جعلی و خروج غیرقانونی ارز از کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران دستگیر شده است و شباهت بسیاری به متهم تحت تعقیب پلیس دارد. متهم در مواجهه حضوری با شاکی قرار گرفت و پس از شناسایی از سوی او، به ناچار اعتراف کرد شاکی را فریب داده و دلارهای سیاه تقلبی را به وی فروخته و روز معامله نیز 130 میلیون تومان پول او را سرقت کرده است. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس فراقی، رئیس شعبه دوم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران در اختیار ماموران اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا قرار گرفت. تحقیقات از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایم او ادامه دارد.
نظرات بینندگان