arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷

هر شاخه گل رز برای روز مادر را چند بخریم؟

در پی افزایش تقاضا برای گل روز مادر قیمت انواع گل به ویژه رز روند صعودی به خود گرفته و هر شاخه گل رز به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در پی افزایش تقاضا برای گل روز مادر قیمت انواع گل به ویژه رز روند صعودی به خود گرفته و هر شاخه گل رز به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در حالی طی چند روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان گل پیش‌بینی کرد که تا پایان سال با توجه به شرایط آب و هوایی به ویژه در روز مادر قیمت گل افزایش پیدا نمی‌کند، اما علی رغم این اظهارنظر از عصر روز گذشته به واسطه پاسداشت روز مادر، حجم تقاضا برای گل به شدت افزایش یافته و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که افزایش تقاضا تا انتهای روز جاری ادامه داشته باشد. این افزایش تقاضا عاملی شده تا قیمت برخی از انواع گل به خصوص گل رز، رشد قابل توجهی داشته باشد.

در هفته گذشته، قیمت هر شاخه گل رز ۱۵ هزار تومان بود که طی دو روز اخیر این قیمت به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است و گل‌فروشان بر این عقیده هستند که افزایش حجم تقاضا برای گل رز قیمت را صعودی کرده و اگر متقاضیان به دنبال خرید گل‌های دیگر باشند، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

برخی فروشندگان گل در ادامه به ایسنا گفتند: حجم تقاضای شرکت‌ها برای خرید و اهدای گل رز به کارکنان در افزایش قیمت گل رز بی تأثیر نبوده است.

بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که به طور متوسط قیمت هر گل داوودی ۱۵ هزار تومان، فریزیا ۱۵ هزار تومان، میخک دسته‌ای ۲۰ هزار تومان، آلسترومریا ۵۰۰۰ تومان، مریم ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، یاس ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر گل ارکیده ۵۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ تومان (هر شاخه ارکیده پنج تا ۱۰ گل دارد) است.

نظرات بینندگان