arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

ماجرای دردسر جدید گوگل چیست؟ / میکروفون جاسوسی «NEST» بلای جان ساندار پیچای شد

کمیته بازرگانی سنا ساندار پیچای مدیرعامل گوگل را به علت عدم موفقیت شرکتش در احفظ اطلاعات کاربران فراخواند. به نظر می رسد علت اصلی این فراخوان، نقض امنیت کاربران در مورد میکروفون مخفی موجود در دستگاه های امنیتی شرکت NEST مرتبط می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته بازرگانی سنا ساندار پیچای مدیرعامل گوگل را به علت عدم موفقیت شرکتش در احفظ اطلاعات کاربران فراخواند. به نظر می رسد علت اصلی این فراخوان، نقض امنیت کاربران در مورد میکروفون مخفی موجود در دستگاه های امنیتی شرکت NEST مرتبط می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیر اجرایی گوگل؛ ساندار پیچای از سوی کمیته بازرگانی سنا نامه ای دریافت کرده که وی را مکلف می کند در خصوص عدم موفقیت تکنولوژی دستگاه های Nest Secure به مصرف کنندگان توضیحاتی را ارائه دهد.

کمیته مجلس سنا از گوگل درخواست کرده است تا تا تاریخ 12 مارس به شش سوال در مورد میکروفون موجود در این دستگاه ها پاسخ دهد و در روز 29 مارس جلسه شخصی با پیچای را در این زمینه برگزار کند.

پس از اتمام حادثه امنیتی در هفته گذشته که شامل سیستم امنیتی Google Nest می شود، قانونگذاران آمریکایی می خواهند پاسخ شرکت گوگل را در این خصوص بشنوند.

روز دوشنبه، سناتور راجر ویکر، از سناتورهای می سی سی پی، به عنوان رئیس کمیته بازرگانی مجلس سنا، نامه ای به مدیر عامل شرکت گوگل، فرستاد و خواستار اطلاعاتی در مورد عدم موفقیت این شرکت در خصوص شناسایی میکروفونهای مخفی در دستگاه های Nest Secure شد.

در بخشی از این نامه می خوانیم: "در سال های اخیر، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای نگران توانایی شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات برای جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی بدون اطلاع کاربران بوده اند. بنابراین، بسیار مهم است که شرکت هایی مانند گوگل با مصرف کنندگان کاملا شفاف باشند و افشای کامل مشخصات فنی محصولات خود را در نقطه فروش متوقف کنند".

شواهد اخیر در مورد نقض های امنیتی در شرکت های سرشناس باعث شده است که کمیته مجلس سنا گوگل را برای پاسخ دهی به سوالات مرتبط با حفظ حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات مصرف کنندگان فراخواند.

سناتور مارک وارنر از ویرجینیا، یکی از حامیان حفظ حریم خصوصی و معاون کمیته اطلاعات سنا، گفت که ناکامی گوگل در تشخیص اجزای  شنود، آن هم در یک دستگاه امنیتی کاملا "با انتظارات مصرف کننده مخالف است."وارنر گفت: "استاندارد صحبت کردن در مورد اینکه مصرف کنندگان به حفظ حریم خصوصی اهمیت نمی دهند، به طور فزاینده ای از بین رفته است."

نظرات بینندگان