arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

وزیر خارجه هند: خواهان ادامه تنش با پاکستان نیستیم

سوشما سوراج وزیر امور خارجه هند در حاشیه نشست سه‌جانبه هند، چین و روسیه (RIC) در شهر «اوجان» چین گفت: دهلی‌نو خواهان ادامه تنش با پاکستان نیست.او از بمباران پایگاه های شبه نظامیان «لشکر طیبه» و «جیش محمد» در پاکستان دفاع و اعلام کرد این حمله یک اقدام پیشگیرانه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه هند در حاشیه نشست سه‌جانبه هند، چین و روسیه (RIC) در شهر «اوجان» چین گفت: دهلی‌نو خواهان ادامه تنش با پاکستان نیست.

به گزارش فارس، «سوشما سوراج» در حاشیه نشست سه جانبه هند، چین و روسیه (RIC) در شهر «اوجان» چین اعلام کرد: دهلی نو خواهان ادامه تنش با پاکستان نیست.

وی در ادامه از بمباران پایگاه های شبه نظامیان «لشکر طیبه» و «جیش محمد» در پاکستان دفاع و اعلام کرد این حمله یک اقدام پیشگیرانه بود.

این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی «پلواما» واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق افتاد.

در حمله روز پنجشنبه 25 بهمن(14 فوریه) به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه تروریستی خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد که منجر به کشته شدن 44 سرباز هندی شد.

وزیر امور خارجه هند تأکید کرد حمله انتحاری به اتوبوس نظامیان هندی با حمایت پاکستان انجام شد.

سوارج خاطرنشان کرد: اهداف بمباران شده در پاکستان به صورت دقیق انتخاب شده بود تا به غیر نظامیان آسیبی وارد نشود و تنها پایگاه تروریست ها تخریب شود.

از سوی دیگر پاکستان تمام ادعاهای هند مبنی بر هدف قرار گرفتن مخفی‌گاه تروریست‌ها را رد و اعلام کرد حمله جنگنده‌های هندی هیچ تلفاتی نداشت.

نظرات بینندگان