arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

جواهرسازی رشته دانشگاهی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رامین تصریح کرد: پرداخت این هزینه برای افراد بیکار جویای شغل چندان کار سهل و آسانی قلمداد نمی‏شود؛ بنابراین زیرساخت‏هایی در این زمینه دیده شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، از تبدیل رشته طلا و جواهرسازی به رشته‏‏ای دانشگاهی خبر داد.

شاهرخ رامین اظهار داشت: جدی شدن مبحث تبدیل رودهن به منطقه ویژه گردشگری با گرایش تخصصی طلا و جواهر با اخذ ایده از دیگر کشورهای دارای چنین مناطقی، موجبات احداث کامل‏ترین مرکز توریستی با سطح قابل توجه اقتصادی و تجاری کلان در رودهن را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: وجود چنین مجموعه عظیمی، لزوم تعلیم و تربیت نیروهای انسانی آماده به کار در آن را نیز مورد تاکید قرار می‏داد. شهر طلا و جواهر رودهن ارمغانی فراتر از یک شهر یا یک سرمایه‏گذاری اقتصادی را نصیب منطقه خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو، مقرر شد تا دوره‏ای سه ماهه با کمک نهادهایی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فنی و حرفه‏ای و متولیان شهر طلا و جواهر طراحی شود.

وی افزود: در این دوره سه ماهه همه متقاضیان و داوطلبان داشتن کاری مداوم، با پشتوانه مناسب و دارای سطح اجتماعی بالا فراخوانده شدند تا هنر ساخت طلا و جواهر را فرا گیرند.

رامین با اشاره به هزینه‏های سنگین ارائه آموزش طلا و جواهر به هنرجویان خاطرنشان کرد: به طور قطع دریافت مهارت‏های مختلف در مراکز آموزشی مستلزم پرداخت هزینه‏هایی نظیر تامین اساتید و دستگاه‏های آموزشی است.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، مصالح مورد استفاده در ادوار آموزشی نیز سنگ‏هایی با ارزش مادی بالا هستند که امکان خروج آن از سودآوری، با کار غیرحرفه‏ای هنرجوبان دور از ذهن نیست.

وی هزینه آموزش به هنرجویان را حداقل چهار میلیون تومان ارزیابی کرد و افزود: با این تفاسیر و بر اساس ارزیابی‏های به عمل آمده، هزینه‏های جاری آموزش مهارت ساخت طلا و جواهر در صورت تامین اماکن آموزشی توسط تشکل‏های مردم‏نهاد و مراکز دولتی به ازای هر هنرجو چهار میلیون تومان خواهد بود.

رامین تصریح کرد: پرداخت این هزینه برای افراد بیکار جویای شغل چندان کار سهل و آسانی قلمداد نمی‏شود؛ بنابراین زیرساخت‏هایی در این زمینه دیده شده است.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این زیرساخت‏ها، مقرر شد تا دو هفته دوره تئوری سنگ‏شناسی برای متقاضیان فعالیت در این رشته کاری برگزار و در انتها با برپایی آزمونی به برگزیدگان مدرکی معتبر اعطا شود.

وی ادامه داد: طی هماهنگی‏های به عمل آمده چهار میلیون تومان هزینه مورد نیاز برای آموزش دوره‏های طلا و جواهرسازی در قالب اعطای وام‏های خوداشتغالی به این مدارک تامین خواهد شد.

رامین افزود: در این میان پولی به کارآموز پرداخت نمی‏شود بلکه این اعتبار به طور مستقیم صرف خرید تجهیزات سخت‏افزاری مورد نیاز و شهریه این دوره می‏شود.
نظرات بینندگان