arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

بایدن: خانواده‌ام مرا به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری تشویق می‌کنند

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهار نظری که از بیشتر شدن احتمال کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر می‌دهد، گفته است خانواده او از جمله نوه‌هایش او را تشویق می‌کنند تا به اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بپردازد.یک اتفاق نظر در این خصوص وجود دارد و مهمترین کسانی که در زندگی من هستند می‌خواهند که من کاندیدای ریاست جمهوری شوم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است، خانواده او در حال تشویق کردنش برای اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهار نظری که از بیشتر شدن احتمال کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر می‌دهد، گفته است خانواده او از جمله نوه‌هایش او را تشویق می‌کنند تا به اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بپردازد.

بایدن در سخنرانی در مراسمی در دانشگاه دلاویر آمریکا اظهار کرد: یک اتفاق نظر در این خصوص وجود دارد و مهمترین کسانی که در زندگی من هستند می‌خواهند که من کاندیدای ریاست جمهوری شوم.

با این حال بایدن باز هم از اعلام صریح تمایلش برای این کاندیداتوری خودداری کرد. او که ۷۶ سال سن دارد حتی به این مساله اشاره کرد که شاید برای پیروز شدن در رقابتهای مقدماتی حزب دموکرات به اندازه کافی محبوب نباشد.

با این حال بر اساس این گزارش آسوشیتدپرس، بایدن در صورتی که کاندیدای ریاست جمهوری شود فوراً تبدیل به کاندیدای پیشتاز و شناخته‌شده‌ ترین گزینه برای رأی دهندگان شرکت‌کننده در انتخابات مقدماتی دموکراتها و شاید مورد احترام‌ترین کاندیدا در میان مقام‌های منتخب و حامیان دموکراتها خواهد شد و در عین حال رقبای او در حزبش در محافل خصوصی اذعان می‌کنند که او یک نیروی سیاسی است که می‌تواند میدان رقابت را دگرگون کند.

بایدن این قابلیت را دارد که از محبوبیت برنی سندرز یکی از این کاندیداهای دموکراتها نزد رأی‌دهندگان طبقه کارگر و همین طور از محبوبیت کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا نزد رأی دهندگان سیاه پوست بکاهد و حتی ادعای مایکل بلومبرگ شهردار سابق میلیاردر نیویورک را نسبت به پایگاه میانه‌روی سیاسی‌اش به چالش بکشد.

بایدن در صحبتهایش روز سه‌شنبه در حالی که خانواده‌اش حامی او هستند، گفت، هنوز در حال بررسی قابلیتش برای راه اندازی یک کمپین قدرتمند برای ریاست جمهوری و با هدف شکست دادن دونالد ترامپ است.

بایدن همچنین به نیویورک تایمز گفت، اگر تصمیم به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بگیرد کمپین خود را بعد از ماه مارس به راه خواهد انداخت.

نظرات بینندگان