arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

جهانگیری:راهی جزبهره مندی ازفناوری های نوین در اقتصاد نداریم

معاون اول رییس جمهوری گفت: در آینده راهی جز این نداریم که اقتصاد را به سمت بهره مندی از فناوری های نوین ببریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری:راهی جزبهره مندی ازفناوری های نوین در اقتصاد نداریماسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در آیین هفته آگاهی از مغز در باغ کتاب تهران، افزود: فناوری های نوینی مانند هوافضا، آی سی تی و غیره که فاصله ما با دنیا در این زمینه ها زیاد نیست، باید فناوری های نوین را تجاری سازی و به ثروت تبدیل کنیم.
معاون اول رییس جمهوری یکی از جهت گیری های دولت را تقویت شرکت های دانش بنیان برشمرد و گفت: به ویژه وقتی با محدودیت های مالی مواجه هستیم، باید به سمت راه های ناشناخته و مسیرهایی حرکت کنیم که تاکنون پیموده نشده است و شرکت های دانش بنیان یکی از این مسیرهاست که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید حمایت و منابع مورد نیاز تامین شود و خوشبختانه تاکنون چند هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده است.
جهانگیری در ادامه گفت: قبل از هر چیزی از دکتر خرازی که در سال های اخیر در ستاد راهبری شناختی وقت گذاشته و دستاوردهای خوبی هم داشتند، تشکر کنم. مجموعا کارهای خوبی انجام شده و در شرایط فعلی، زیرساخت های مناسبی در علوم شناختی شکل دادیم و تا حدی نیروهای انسانی مورد نیاز تامین شده است؛ اعضای هیات علمی اساتید و پژوهشگرانی فعال در حوزه شناختی باید تربیت شوند.
جهانگیری با بیان اینکه علوم شناختی امروز در دنیا مرز دانش است، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته دنیا رو به علوم شناختی دارند و سرمایه گذاری های زیادی انجام می دهند.
وی آگاهی از مغز را مساله ای بسیار حیاتی دانست و گفت: آگاهی از مغز در بخش سلامت، بخش دفاع و امنیت و بخش هایی که زندگی مردم تحت تاثیر آن قرار می گیرد، اهمیت ویژه ای دارد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به نوپا بودن علم شناختی در کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن این علم که البته به موقع شروع کردیم اگر از دانشمندان ایرانی خارج از کشور دعوت و به پژوهشگران داخل کشور توجه کنیم حتما در این علم می توانیم حرکت کنیم و کارهای جدی انجام دهیم.
جهانگیری با ابراز امیدواری از اینکه در زمینه علوم شناختی و مسایل مرتبط با کارکرد مغز کارهای جدی تر انجام شود، گفت: لازمه اش مطالبه گری افکار عمومی است؛ یعنی مردم باید جذب شوند و آثار این دانش را ببینند.
وی ادامه داد: هرسال که می گذرد تعداد نمایشگاه ها و کارهای نو بیشتر شود و همه در یک راستا قرار بگیریم و دراین صورت موفق خواهیم شد علوم شناختی را به یکی از کانون های توسعه کشور تبدیل کنیم.
معاون اول رییس جمهوری با ابراز خرسندی از ایجاد رابطه خوب بین دانشگاه های وزارت بهداشت و وزارت علوم گفت: در بحث راهبری علوم شناختی در دانشگاه های کشور کارهای خوبی انجام شده که یکی از کارهای انجام شده ارتباط خوب دانشگاه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی ادامه داد: علم شناختی یک علم میان رشته ای است و هر دو دانشگاه باید در این زمینه حساسیت داشته باشند.
جهانگیری در پایان سخنانش از تیم های برگزیده دانش آموزی که تیم نخست و سوم آن از استان خوزستان بوده اند، قدردانی کرد

نظرات بینندگان