arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

فرمانداری هویزه: تخلیه تعدادی از منازل سیل‌زده در هویزه/ سیل‌بند «العمه» تا فردا ترمیم می‌شود

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: با شکسته شدن دو سیل‌بند در منطقه، تعدادی از منازل روستایی شهرستان هویزه به زیر آب رفت که یکی از این دو سیل‌بند ترمیم شده و امیدواریم کار ترمیم دیگری تا فردا پایان یاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانداری هویزه: تخلیه تعدادی از منازل سیل‌زده در هویزه/ سیل‌بند «العمه» تا فردا ترمیم می‌شودسید قاسم موسوی سرپرست فرمانداری هویزه امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هویزه، اظهار کرد: با شکسته شدن دو سیل‌بند، تعدادی از منازل به زیر آب رفت که یکی از این دو سیل‌بند ترمیم شده و امیدواریم کار ترمیم دیگری تا فردا پایان یاید.

وی گفت: با شکسته شدن سیل‌بند روستای مومنیه تعدادی از منازل و اراضی کشاورزی روستا را به زیر آب برد که روز گذشته این سیل‌بند ترمیم شد و تاحدودی آب فروکش کرد.

سرپرست فرمانداری هویزه افزود: در روزهای آینده شرایط را برای بازگشت چند خانوار سیل‌زده به روستای مومنیه فراهم می‌کنیم.

موسوی در خصوص سیل‌بند «العمه» گفت: شکستگی این سیل‌بند هم‌اکنون در حدود ۳ متر است و ماشین‌آلات با کمک مردم محلی در حال ترمیم آن هستند.

وی با بیان اینکه برخی از رودخانه‌ها و انهار در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته لایروبی نشده‌اند، عنوان کرد: سازمان آب‌وبرق خوزستان در ابتدای مهرماه پیش‌بینی بارش‌های نرمال و بالاتراز نرمال را برای پاییز و بارش‌های نرمال و پایین‌تر از نرمال را برای زمستان داشت اما اگر استحکام سیل‌بندها و لایروبی رودخانه‌ها انجام می‌شد، شاهد وقوع سیلاب نبودیم.

نظرات بینندگان