arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

کره جنوبی: سران کره شمالی و آمریکا بیانیه هانوی را امضا می کنند

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی در ویتنام بیانیه هانوی را امضا می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی در ویتنام بیانیه هانوی را امضا می کنند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، اکنون اصلی ترین اختلافات روی نحوه نگارش این بیانیه است و اینکه طرفین باید درباره واژه ها و عبارات آن به توافق برسند.
گزارش حاکی است که اگر این بیانیه برای طرفین مورد موافقت قرار گیرد آن زمان احتمال می رود که آمریکا در قبال توقف فعالیت راکتور یانگ بیون کره شمالی در بیانیه، پایان رسمی جنگ کره را اعلام کند.
دو طرف ساعت 9 صبح به وقت محلی به طور مستقیم با یکدیگر در هتل سافیتل دیدار کردند و پس از آن با اضافه شدن مشاوران و مسئولان دیگر، مذاکرات ادامه یافت و حدود ساعت 14 به وقت محلی بیانیه برای امضا آماده خواهد شد.
کره شمالی هنوز درباره متوقف کردن این نیروگاه هسته ای اعلام نظر نکرده و ترامپ هم درپاسخ به خبرنگاران در مورد اعلان خاتمه دوران متارکه جنگ، گفته است که «بگذارید ببینیم به کجا می رسیم».
در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز نوشت که سران دو کشور مذاکراتی عمیق و سازنده ای داشته اند، با این هدف که بتوانند منافع جهان را به شکلی تامین کنند که همه از اجلاس ویتنام رضایت داشته باشند.
در نخستین روز از مذاکرات این هفته سران، دو کشور چهارشنبه شب حدود 2 ساعت با یکدیگر گفت و گو کردند و پس از پایان اجلاس، امروز پنجشنبه ترامپ با خبرنگاران مصاحبه خواهد کرد.
در تحولی دیگر نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که امروز 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی هیچ برنامه رسمی ندارد و فقط اجلاس سران آمریکا و کره شمالی را دنبال خواهد کرد.

نظرات بینندگان