arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

قطع برق 23 روستای ریگان کرمان به دلیل گردوغبار

فرماندار شهرستان ریگان گفت : توفان توام با گرد و غبار شدید موجب شکستگی تیرهای برق و قطعی برق 23روستای این شهرستان در استان کرمان شد.گرچه نیروهای برق رسانی شهرستان در تلاشند تا برق این روستاها وصل شود امام مشکلات ارتباطی بین برخی روستاها به دلیل شن های روان نیز خدمات رسانی در این زمینه را دشوار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرماندار شهرستان ریگان گفت : توفان توام با گرد و غبار شدید موجب شکستگی تیرهای برق و قطعی برق 23روستای این شهرستان در استان کرمان شد.

امین باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :گرچه نیروهای برق رسانی شهرستان در تلاشند تا برق این روستاها وصل شود امام مشکلات ارتباطی بین برخی روستاها به دلیل شن های روان نیز خدمات رسانی در این زمینه را دشوار کرده است.

فرماندار ریگان وضعیت شهرستان را همچنان بحرانی برشمرد و بر امداد رسانی اهالی روستاهای محاصره در شن توسط اکیپ های امدادی خبر داد.

باقری با اشاره به اینکه هم اکنون 200روستای ریگان و نیمی از شهر ریگان در محاصره شن های روان و گرد و غبار قرار دارند، وضعیت شهرستان را بحرانی دانست و اظهار داشت :احتمال افزایش خسارت ها در ساعات پیش رو وجود دارد.

وی اضافه کرد : به سرنشینان چهار دستگاه خودروی گرفتار در توفان شدید شن توسط نیروهای امدادی شهرستان چهارشنبه شب امدادرسانی شد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان در شرایط بسیار خطرناک قرار دارد ابراز کرد : تمامی مراکز درمانی پلیس راه هلال احمر و دستگاهی ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند .

به گفته باقری طی دو سال گذشته بر اثر حرکت شن های روان و گرد و غبار شدید 16روستای ریگان خالی از سکنه شده است .

براساس این گزارش گرد و غبار شدید در اوایل صبح امروز مشکلات تنفسی را برای ساکنان روستاها و برخی شهروندان ایجاد کرده بود و حدود 30نفر را راهی مراکز درمانی کرده بود.
ریگان پس از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.

نظرات بینندگان