arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

نتانیاهو: می‌خواهم تا سالیان سال نخست‌وزیر اسرائیل باقی بمانم

ساعاتی بعد از آنکه دادستان کل اسرائیل از قصد خود برای اعلام جرم علیه نخست‌وزیر این رژیم خبر داد، بنیامین نتانیاهو به آن واکنش نشان داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو: می‌خواهم تا سالیان سال نخست‌وزیر اسرائیل باقی بمانم«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به تصمیم دادستان کل این رژیم برای اعلام جرم علیه او واکنش نشان داد. 

به نوشته رویترز، نتانیاهو خودش را قربانی «زد و بندهای» سیاسی‌ای دانست که هدف آن اثرگذاری بر انتخابات سراسری اسرائیل است. او اقدام برای اعلام جرم علیه خودش را «بی‌سابقه» توصیف کرد. 

«آویخای مندلبیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه از قصد خود برای اعلام جرم علیه نتانیاهو خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند نتانیاهو رسماً در سه مورد از چهار پرونده فساد مالی مفتوح علیه او متهم خواهد شد. 

مندلبیت در حالی تصمیم خود را اعلام کرده که حدود ۴۰ روز به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی باقی مانده است. اعلام جرم علیه نتانیاهو، بحث‌هایی را درباره اینکه آیا او باید از سمتش کناره‌گیری کند یا خیر، داغ کرده است. 

نتانیاهو، روز پنجشنبه، احتمال استعفای خود را رد و تأکید کرد قصد دارد سال‌های متمادی به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل باقی بماند. او گفت: «قصد دارم تا سالیان سال به عنوان نخست‌وزیر به خدمت‌رسانی به مردم و کشور ادامه دهم، اما این به شما بستگی دارد.»

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

روزنامه هاآرتص نوشته انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند نتانیاهو در پرونده ۲۰۰۰ هم رسماً متهم می‌شود. نتانیاهو در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت‌‌هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد

نظرات بینندگان