arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

نماینده دبیرکل سازمان ملل: جولان به سوریه تعلق دارد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت شورای امنیت صراحت دارد که بلندی های جولان متعلق به این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دبیرکل سازمان ملل: جولان به سوریه تعلق داردجیر پدرسون بعدازظهر پنج شنبه پس از نشست شورای امنیت، در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به این پرسش که در کنگره آمریکا طرحی برای شناسایی جولان به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی مطرح است، آیا این مساله به ماموریت شما کمک یا آسیبی نمی رساند، این مطلب را مطرح کرد.
وی تصریح کرد: وحدت و تمامیت ارضی سوریه یکی از مهم ترین بخش های قطعنامه 2254 شورای امنیت است و از این رو، جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه خواهد بود.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا سفر بشار اسد به تهران، نشانه قابل توجهی از شرایط پس از جنگ است هم اظهار کرد: من ارزیابی بیشتر از آنچه که پرسیدید ندارم.
پدرسون درباره کمیته قانون اساسی سوریه یادآور شد: ما با همه طرف ها در حال گفت وگو هستیم و پیشرفت های خوبی داشته ایم اما هنوز بر روی آن کار می کنیم. فکر می کنم برای تشکیل این کمیته در مسیر درستی حرکت می کنیم.
وی درباره نقش کردها در فرایند سیاسی سوریه گفت: کردها پیش از این هم در فرایند سوریه دخالت داشتند و جزئی از راه حل بودند که این روند همچنان ادامه دارد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وجود اختلاف نظر بین کشورهای دخیل در سوریه هم اظهار کرد: ماموریت من این است که نقاط اختلاف و اشتراک را بیابم و بر اساس آن رایزنی کنم.
پدرسون دیپلمات بازنشسته نروژی است که از ابتدای سال 2019 جایگزین استفان دی میستورا شد که به دلیل مسایل خانوادگی استعفا داد. او گفته بود که تا پایان سال 2018 به جمع بندی درباره کمیته قانون اساسی دست خواهد یافت اما این گونه نشد.
اختلاف درباره این کمیته، اعضا و ترکیب آن است چرا که کشورهای غربی به دنبال امتیازگیری و دست برتر معارضان در آن هستند. 

نظرات بینندگان