arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: در ۲۰۰ سال گذشته مستعمره انگلیس و پرتغال بوده‌ایم

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از الگو‌های مقاومت در جهان است، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر کشوری به ایران حمله کرده و یک تکه را اشغال و از ایران جدا کرده است، در ۲۰۰ سال گذشته به دلیل وجود شاهان بی‌لیاقت ما مستعمره کشور‌هایی مثل انگلیس و پرتغال بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکا رو به افول است شعار نیست، واقعیت است، هدف ما حکومت جهانی صاحب‌الزمان (عج) بوده و پیام بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شرایط آینده کشور است.

به گزارش تسنیم، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در یادواره ۵۰۴ شهید خیابان چهارمردان قم که در مسجد آن محل برگزار شد، ضمن درود به روان پاک امام و شهدا و تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، سال ۹۷ را فاطمی‌تر از سال گذشته دانست و اظهار داشت: ما تنها مکتبی در دنیا هستیم که رهبران و امامان ما بلااستثناء در راه خدا شهید شدند.

وی پیام بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را یکی از مهم‌ترین پیام‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امسال از این جهت تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته داشته و با تمام کمبود امکانات، تحریم‌ها و خباثت‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از الگو‌های مقاومت در جهان است، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر کشوری به ایران حمله کرده و یک تکه را اشغال و از ایران جدا کرده است، در ۲۰۰ سال گذشته به دلیل وجود شاهان بی‌لیاقت ما مستعمره کشور‌هایی مثل انگلیس و پرتغال بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در این چهل سال انقلاب اسلامی به‌علاوه جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی با تمام دنیا بدون هیچ امکاناتی در طول هشت سال جنگیدیم و دشمن نتوانست حتی یک تکه از خاک ایران را برای خود کند.

قاآنی دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس را از بی‌نظیرترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: از زمان جنگ تابه‌حال بالاترین دستاورد جنگ انسان‌سازی بود، امام عظیم‌الشأن انقلاب میدان جنگ را تبدیل به دانشگاه و تربیت انسان کرد و این‌ها دستاورد‌های بزرگ جنگ است.

وی درک واژه مقاومت را نیز از دستاورد‌های جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: چند سالی است که واژه مقاومت را بیشتر از گذشته شنیده‌ایم و باید بدانیم که اهل مقاومت در صراط مستقیم هستند و مصداق بارز آن‌ها فرزندان رسول‌الله و ائمه اطهار (ع) هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس ابراز کرد: شهدای عالی‌مقام با مقاومت خود در برابر دشمنان اسلام نشان دادند که درخواست‌کنندگان صراط مستقیم هستند و از تمام وجود خود برای این خواسته مایه گذاشتند و جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردند.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان مفسر عملی قرآن کریم بودند، افزود: این رزمندگان که بالاترین خطوط مستحکم دشمن را کمترین امکانات شکست دادند، تا جایی که در توان داشتند فعالیت مفید می‌کردند، ما توانستیم با اتکاء بر توان رزمندگان و شهدا از اروند خروشان با ۱۷ ردیف سیم‌خاردار و مین‌های مختلف رد شویم.

قاآنی ادامه داد: امام خمینی (ره) در منشور روحانیت خود جمله‌ای دارند که جنگ ما آزادی فلسطین را در پی خواهد داشت و ما باید با اتکاء بر ایمان و مقاومت جوانان جامعه عمل به این پیام بپوشانیم.

وی با بیان اینکه هر کس شاگردی شهدا را کرد در جهان بزرگ شد، عنوان کرد: حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با دست‌خالی مقابل اسرائیل و امکانات جهانی ایستاد، اسرائیل غاصب دو سال بعد به غزه حمله کرد و در ۳۳ روز نتوانستد هیچ غلطی کنند و باید گفت: مقاومت اینجا معنی پیدا کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس ابراز کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکا رو به افول است شعار نیست، بلکه واقعیت است، هدف ما حکومت جهانی صاحب‌الزمان (عج) بوده و پیام گام دوم ترسیم شرایط آینده کشور است.

نظرات بینندگان